  • 1. Data: 2012-02-12 20:12:32
    Temat: zatrudnienie pracownika a odliczenie kosztów.
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Prowadze działność gospodarczą.
    Mam kolege ktory mi dorywczo pomaga na czarno.
    Chciałbym zalegalizować to.
    Co było by dla mnie bardziej korzystne.:
    Zatrudnić go - ( umowa o prace ) czy moze lepszym rozwiązaniem by było kiedy to
    on by otworzył swoją działaność a mi wystawiał FV za usułge pomocy"- ja bym mu
    opłacał wszystkie koszty utrzymania działalności.
    Czy jak zatrudnie go na umowe o prace to wydane pieniądze na wypłate dla niego
    moge wrzucić w koszty ?
    Czy jak go zatrudnie moge liczyć na jakieś znizki/ulgi w zusie przez początkowy
    okres?
    Czy mozna sie starać o jakaś dotacje "na stworzenie miejsca pracy" itp...
    ?

  • 2. Data: 2012-02-12 20:27:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-12 21:12, BETON pisze:
> [...]
    > początkowy okres?
    > Czy mozna sie starać o jakaś dotacje "na stworzenie miejsca pracy" itp...

    A ile chcesz mu płacić?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-02-13 08:02:54
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > A ile chcesz mu płacić?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Oficjalnie dla zusu te minimalną, w rzeczywistosci dostaje wiecej, + to
    co miało by isc do zusu- dostaje z myśla o 3 filarze...

  • 4. Data: 2012-02-13 16:16:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012 09:02:54 +0100, "BETON" <b...@m...pl> wrote:

> [...]
    [...]
    >Oficjalnie dla zusu te minimalną, w rzeczywistosci dostaje wiecej, + to
    >co miało by isc do zusu- dostaje z myśla o 3 filarze...

    To o co Ci wlasciwie chodzi?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2012-02-14 08:22:13
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    >
    > To o co Ci wlasciwie chodzi?
    >
    > WAM
    > --
    > nad morze? www.nadmorze.pl

    które rozwiązanie jest dla mnie korzystniejsze- jego samozatrudnienie" czy jak
    sam go zatrudnie.

  • 6. Data: 2012-02-14 09:58:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BETON wrote:

    > które rozwiązanie jest dla mnie korzystniejsze- jego
    > samozatrudnienie" czy jak sam go zatrudnie.

    Potrafisz wyliczyć, że nie opłaca Ci się zatrudnianie legalne
    i nie potrafisz wyliczyć jak mu zapłacić inaczej korzystniej dla siebie?
    Pytanie było ILE chcesz mu płacić, bo od tego zależy co się komu opłaca.
    On nie pójdzie na samozatrudnienie za jakieś drobne wynagrodzenie
    (skoro podstawą rozliczeń jest minimalna płaca), bo to jemu się nie opłaca.