  • 1. Data: 2006-02-19 18:57:00
    Temat: zasiłek dla bezrobotnych i rozliczenie roczne
    Od: "szuwar" <x...@g...pl>

    Witam wszystkich

    Mam takie problem:

    za pierwsze 3 m-ce 2005 dostawałem zasiłek dla bezrobotnych razem ok 1200
    dochód od tego potrącono ok 97 zł podatku poniewaz ubezpieczenie zdrowotne
    miałem od żony po tym okresie podjąłem pracę na umowę o pracę
    przy próbie rozliczenia zapomniałem o tym zasiłku i wyszło mi ze US ma mi
    zwrócic niewielka nadpłątę
    jednak po doliczeniu dochodu z zasilku okazało sie ze mam do zapłacenia
    spora sumkę
    juz sam nie wiem czy popełniłem gdzies bład czy to tylko mieszkam w takim
    kraju :):)

    pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2006-02-19 20:52:25
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    1 . Musiałbym znać dochód z Twojej pracy, kwotę składki na ubezpieczenie
    emerytalne, zdrowotne i pobraną zaliczką na podatek dochodowy?

    > jednak po doliczeniu dochodu z zasilku okazało sie ze mam do zapłacenia
    > spora sumkę
    Coś chyba jest nie tak?
    Z dochodu 1200 zł. maksymalnie powinieneś zapłacić 1200 zł. * 19% = 228 zł.
    - kwota wolna od opodatkowania (3*44,17) i
    *44 =95,50 zł. i tyle pobrano od Ciebie podatku.
    Nie wiadomo ile kwoty wolnej od opodatkowania uwzględnił Twój zakład,
    przypuszczam, że raczej w Twoim rozliczeniu będzie mały zwrot lub mała kwota
    do zapłaty niż duża kwota do zapłaty.

    Pozdrawiam Piotr Grela
    www.handbike.pl

  • 3. Data: 2006-02-19 22:44:26