  • 11. Data: 2003-10-29 11:00:33
    Temat: Re: zasady księgowania kosztów metodą kasową
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > Ja tam sztuki dla sztuki nie widzę.
    > Kupiłeś towaru za 500 zł, sprzedałeś z tego 300 zł (uzyskując 350 zł)
    > a zapłaciłeś tylko za część w wysokości 400 zł.
    > Po rozliczeniu remenetu masz na koniec roku:
    > 1. przy memoriale:
    > - przychód: 350 zł
    > - koszty: 500 zł
    > - "przybytek na magazynie": 200 zł
    > - dochód: 350+200-500zł => 50 zł
    >
    > 2. przy kasie:
    > - przychód: 350 zł
    > - koszty: 400 zł
    > - "przybytek na magazynie": 200 zł
    > - dochód: 350+200-400zł => 150 zł

    W zasadzie jest to logiczne. Moim zdaniem jednak, biorąc pod uwagę pkt 22 -
    24 objaśnień do PKPiR, przy ustalaniu dochodu dla celów opodatkowania
    uwzględnia się wartość z kolumy 10 w pełnej wysokości, niezależnie czy
    stosujesz metodę kasową czy memoriałową, a więc niezależnie czy wydatek na
    zakup towarów handlowych poniosłeś, czy też nie.

  • 12. Data: 2003-10-29 11:37:22
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Dzwoniłem do dwóch US-ów i w każdym mi powiedzieli, że towary handlowe
    uwzględniam przy obliczaniu dochodu według tego co wpisałem do księgi,
    niezależnie czy za nie zapłaciłem, czy nie.

  • 13. Data: 2003-10-29 21:06:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2003, Piotr wrote:

    >+ Dzwoniłem do dwóch US-ów i w każdym mi powiedzieli, że towary handlowe
    >+ uwzględniam przy obliczaniu dochodu według tego co wpisałem do księgi,
    >+ niezależnie czy za nie zapłaciłem, czy nie.

    No to widać muszę wleźć pod stół.

    Jakby ktoś umiał zapodać podstawę prawną... (zaznaczam że zaznaczałem
    iż IMHO konieczność wpisania tow.handl. do KPiR (rzeczywiście zapisana
    w rozporządzeniu) nie oznacza jeszcze wpisania wartości do poz. 10 :))
    ani obowiązku uznania całej sumy z "10" za KUP.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2003-10-29 23:24:22
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>