  • 1. Data: 2004-12-06 14:58:36
    Temat: zarzut z kodeksu karno skarbowego art 56 par 4
    Od: slimak <s...@w...pl>

    zostalem wezwany jako podejrzany i czyn z
    kodeksu karno skarbowego art 56 par 4
    o czym mowi ten paragraf?
    co grozi za taki czyn?

  • 2. Data: 2004-12-06 15:05:00
    Temat: Re: zarzut z kodeksu karno skarbowego art 56 par 4
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Uzytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > zostalem wezwany jako podejrzany i czyn z
    > kodeksu karno skarbowego art 56 par 4
    > o czym mowi ten paragraf?
    > co grozi za taki czyn?

    Prosze o to tresc:

    Art. 56. § 1. Podatnik, który skladajac organowi podatkowemu, innemu
    uprawnionemu organowi lub platnikowi deklaracje lub oswiadczenie, podaje
    nieprawde lub zataja prawde albo nie dopelnia obowiazku zawiadomienia o
    zmianie objetych nimi danych, przez co naraza podatek na uszczuplenie,

    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    wolnosci do lat 2, albo obu tym karom lacznie.

    § 2. Jezeli kwota podatku narazonego na uszczuplenie jest malej wartosci,
    sprawca czynu zabronionego okreslonego w § 1

    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych.

    § 3. Jezeli kwota podatku narazonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego okreslonego w § 1

    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    § 4. Karze okreslonej w § 3 podlega takze ten podatnik, który mimo
    ujawnienia przedmiotu lub podstawy opodatkowania nie sklada w terminie
    organowi podatkowemu lub platnikowi deklaracji lub oswiadczenia.

    Pozdrawiam

    Michal

  • 3. Data: 2004-12-06 15:23:53
    Od: slimak <s...@w...pl>

    > Prosze o to tresc:
    [...]
> [...]
    > ujawnienia przedmiotu lub podstawy opodatkowania nie sklada w terminie
    > organowi podatkowemu lub platnikowi deklaracji lub oswiadczenia.

    oki tez juz znalazlem ale nadal nie wiem o co chodzi ....
    moge poprosic o jakies przyklady?
    i przyklady kar w zlotych

  • 4. Data: 2004-12-09 22:42:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004, slimak wrote:
    [...]
    > + oki tez juz znalazlem ale nadal nie wiem o co chodzi ....
    > + moge poprosic o jakies przyklady?

    ..ja wiem ? Na deklaracji (rocznej) można wykazać mniej niż
    USowi wychodzi z podsumowania deklaracji płatników... ale
    takie gdybanie może być odległe jak Ziemia od Księżyca...

    > + i przyklady kar w zlotych

    ...też masz w ustawie. Ile tam wychodzi, od 20 zł do okolic
    miliona, dobrze gadam ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)