    From: "Anax WRC" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakupy do KPIR- rozne kolumny
    Date: Mon, 13 Aug 2007 00:21:49 +0200

    witam, jak to wyglada z ksiegowaniem do KPiR faktury gdy na fakturze jest
    kilka roznych pozycji i niektore to np wyposazenie biura (kol 13) a inne to
    zakup towaru (kol 10). Moge to jakos rozsadnie rozdzielic czy moze
    powinienem z gory brac dwie rozne faktury?

    noo i drugie pytanko:
    wiem ze nie moge zakupow za srodki z dotacji wrzucic w koszty. Moge
    natomiast odliczyc od nich VAT. A co w przypadku gdy powiedzmy (robiac z
    calosci 1 fakture dla ulatwienia) dostalem dotacje w wysokosci 13500 a
    zakupilem sprzet za 14000 zl i na tyle mam fakture oczywiscie. Tych 13500 w
    koszty wrzucic nie moge ale zawsze zostaje te 500 ponad dotacje, z tym ze na
    1 fakturze z kwota dotacyjna. te 500 moglbym wrzucic w koszty ale jak to
    "wyciagnac" z tej 1 faktury... (sytuacja w rzeczywistosci wyglada tak ze
    jest duzo urzadzen ktore byly zadeklarowane w pewnej kwocie we wniosku
    dotacyjnym, a finalnie zaplacilem za nie wiecej- ceny sie pozmienialy, badz
    byly nieco lepsze urzadzenia w nieco wyzszej cenie).

    aaa no i amortyzacja. mam jedno urzadzenie warte ok 7000. Jako ze jest
    zakupione ze srodkow dotacji to nie moge ich amortyzowac, ale czy musze je
    wciagnac do Ewiidencji Wyposazenia (w sumie kosztuje wiecej niz 1500 zl..)
    jak to ugryzc?

    pzdr wieczorna pora
    Anax