  • 1. Data: 2005-03-02 07:05:22
    Temat: zakup w UE a VAT
    Od: "wik" <w...@k...chip.pl>

    Znalazlem na Pixmanii atrakcyjna cenowo oferte na sprzet.Cena podana jest z
    VAT.
    Poniewaz moglbym kupic to na firme to zastanawiam sie, co z VAT-em. Ile on
    wynosi i czy mozna go sobie odliczyc? Bo slyszalem opinie, ze suma sumarum,
    na odliczeniu VAT-u nie skorzystam.
    Czy ktos zna temat i moglby sie podzielic wiedza?

    Pozdrawiam.
    wik

  • 2. Data: 2005-03-02 07:33:23
    Temat: Re: zakup w UE a VAT
    Od: "cypis" <t...@w...pl>

    jezeli masz euro NIP przed twoim numerem dopisane PL (musisz złożyć wniosek
    w US)
    masz prawo do transakcji wewnątrzwspólnotowych
    w takim wypadku w niemczech płacisz cene netto
    a w polsce doliczasz wat 22%

    pozdrawiam Tomek

  • 3. Data: 2005-03-02 07:47:50
    Od: "MZ" <m...@o...pl>

    > masz prawo do transakcji wewnątrzwspólnotowych
    > w takim wypadku w niemczech płacisz cene netto
    > a w polsce doliczasz wat 22%

    Co dla kogoś kto tym nie handluje tylko kupuje indywidualnie nie bardzo ma
    sens,
    bo z tego co wiem to niemiecki odpowiednik VATu wynosi 16%...

    Swoją drogą niezła paranoja, Polakom lepiej opłaci się najpierw dać zarobić
    Niemcowi i jeszcze
    zapłacić podatek niemickiemu rządowi niż wspomagać naszych, krajowych
    złodziei....

    Ale w sumie może o to chodziło w tym całym burdelu, stajemy się krajem
    biednych-bogatych konsumentów od czarnej roboty :)

    MZ

  • 4. Data: 2005-03-02 07:58:25
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "cypis" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w US)
    > masz prawo do transakcji wewnątrzwspólnotowych
    > w takim wypadku w niemczech płacisz cene netto

    i w większości przypadków masz prawo jednocześnie go odliczyć

    > pozdrawiam Tomek

    pozdrawiam też

  • 5. Data: 2005-03-02 08:02:10
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/2/2005 8:47 AM, Użytkownik MZ napisał:

> [...]
    > Niemcowi i jeszcze
    > zapłacić podatek niemickiemu rządowi niż wspomagać naszych, krajowych

    A myślisz skąd niedawny pomysł obniżenia stawki podstawowej VAT? Na
    razie się nie udało ale to tylko kwestia czasu.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-03-02 08:04:42
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/2/2005 8:33 AM, Użytkownik cypis napisał:

> [...]
    > w US)
    > masz prawo do transakcji wewnątrzwspólnotowych
    > w takim wypadku w niemczech płacisz cene netto

    Doliczasz i odliczasz w sumie wychodzi się jednak na netto.

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-03-02 08:43:37
    Od: "wik" <w...@k...chip.pl>

> [...]
    > w US)
    > masz prawo do transakcji wewnątrzwspólnotowych
    > w takim wypadku w niemczech płacisz cene netto

    Jesli to mozliwe to prosze o pokazanie tego na konkretnym przykladzie.
    Chcialbym kupic skaner ze strony
    http://www.pixmania.com/pl/pl/80791/art/epson/skaner
    -perfection-4990-ph.html
    Tam jest napisane, ze cena zawiera VAT. Domyslam sie, ze cala te kwote
    trzeba zaplacic. Co sie dzieje dalej z VAT-em?

  • 8. Data: 2005-03-02 08:49:16
    Od: "tenny*mac" <w...@g...pl>

    > Doliczasz i odliczasz w sumie wychodzi się jednak na netto.

    Zawsze mozesz ta fakturę z 0% vatu zutilizowac

  • 9. Data: 2005-03-02 09:00:07
    Od: "wik" <w...@k...chip.pl>

    > Zawsze mozesz ta fakturę z 0% vatu zutilizowac

    to znaczy?

  • 10. Data: 2005-03-02 12:05:23
    Od: "wik" <w...@k...chip.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:d03sec$l4i$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Doliczasz i odliczasz w sumie wychodzi się jednak na netto.

    A jesli sklep Pixmania (we Francji) podeje cene z VAT-em, to zaplace im cene
    netto czy brutto?

    > --
    > gefragt

    wik