  • 1. Data: 2002-12-02 21:46:32
    Temat: zakup spółki z o.o.
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    W październiku zakupiono spółkę z o.o. (istniała od kilku lat, czy coś
    wykonywała rzeczywiście, nie mam pojęcia).
    Formalności wszystkie zostały dopełnione zgodnie z obowiązującymi przepisami
    (umowa sprzedaży, akt notarialny, uchwała walnego o zmianie zarządu, zmiana
    nazwy ). Firma dostała wpis z KRS o tych zmianach, wystąpiła o regon i nip i
    je już otrzymała.
    I pytanie, na jaki dzień otworzyć księgi? Aktu notarialnego? Uzyskania
    zmiany wpisu w KRS?
    W sumie nic nie kupiono, w akcie notarialnym jest tylko oswiadczenie o
    wniesieniu udziałów pieniężnych. Czyli księgi powinnam otworzyć ze stanem
    zero i udokumentować wniesienie udziałów? A co by było, gdyby ta spółka
    faktycznie coś wcześniej robiła?

    W październiku w sumie nic więcej nie zrobiono poza uiszczeniem opłaty za
    akt notarialny i opłat rejestracyjnych (czy są one KUP??). Samą działalność
    (zakupy, zatrudnienie) było już w listopadzie, sprzedaży jeszcze nie było.
    Czy za paź. trzeba było złożyć CIT-2??

    Coraz więcej wątpliwości, a czasu coraz mniej...
    poratujcie
    Magdip

  • 2. Data: 2002-12-05 07:38:10
    Temat: Re: zakup spółki z o.o.
    Od: "Remaklus" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Magdip" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > je już otrzymała.
    > I pytanie, na jaki dzień otworzyć księgi? Aktu notarialnego? Uzyskania
    [ciach]

    Czegoś tu nie rozumiem.
    Jeśli spółka istnieje nadal (ze zmianami) to miała nip, regon, księgi,
    składała m.in. bilans.
    O jakim otwarciu ksiąg piszesz ? Jaki nip, regon dostała ? Nowy?
    IMO albo istnieje nadal i kontynuuje dotychczasowe księgi, albo jest to nowa
    jednostka.

    ark