    From: "Picia" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakup samochodu na firmę
    Date: Sun, 22 Feb 2009 13:24:01 +0100

    Witam,
    Mam jednoosobową firmę prowadzę KPiR oraz VAT - dziedzina powiedzmy
    konsulting. Chciałbym sobie kupić samochód osobowy na firmę. Koszt to 50kPLN
    netto w przypadku umowy lub załóżmy brutto 56kPLN (tak aby po odliczeniu
    ulgi VAT wyszło netto) w przypadku faktury. Mam gotówkę. Co jest bardziej
    opłacalne dla mnie w tym przypadku:
    - zakup za gotówkę na umowę - i amortyzacja przez nastepne 36 m-cy lub
    krócej
    - skorzystanie z leasingu na jakiś tam zasadach np 24 raty.
    Chodzi mi o to że różnice np. są tak małe że decydują tylko warunki leasingu
    np. oprocentowanie, wkład własny (wtedy gotówkę np. można dać na lokatę)
    itp. lub tak duże, że na pewno np. leasing się opłaca. Mam dość duże
    dochody a bardzo małe koszty ich uzyskania.

    --
    Piotr