  • 11. Data: 2011-07-05 18:32:33
    Temat: Re: zakup na allegro, przedpłata, brak proformy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Prawidłowe "na firmę" czy prawidłowe "na ciebie"?

    No przecie jako przedstawiciel firmy poszedł i kupił, więc co dziwnego w
    tym, że bierze fakturę ,,na firmę''. Personalnie kupuje on, ale jako
    przedstawiciel firmy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2011-07-05 19:18:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Możemy pozostać na tej grupie.
    > Z założeniem, że zakup podlegałby kasie fiskalnej jeśliby był
    > "na konsumenta".

    I co wtedy? Konsument też może wziąć fakturę...

    MJ

  • 13. Data: 2011-07-05 19:35:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2011, Michal Jankowski wrote:

> [...]

    Ale to powyżej nie jest moje.
    Protestuję oficjalnie i urzędowo przeciw rżnięciu wrotek ;)

    > I co wtedy?

    Wtedy poprzednik ma podstawy do flejma, na co miał chęć :)

    > Konsument też może wziąć fakturę...

    Ale JAKO KONSUMENT. Jeśli sprzedaż polega "okasowaniu", wiąże
    się to z rejestracją paragonu i przypięciu go do kopii f-ry.
    Pic w tym, że jeśli kupi NIE jako konsument, owa sprzedaż nie
    podlega rejestracji na kasie.
    Zakazu rejestracji rzecz jasna nie ma, ale piszę o przypadku
    braku kasy.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-07-05 19:37:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.07.2011 21:18, Michal Jankowski pisze:

    > I co wtedy? Konsument też może wziąć fakturę...

    Nic, tylko pojawiają się dwa problemy:

    * mam już kasę, czy puszczać przez kasę (choć w sumie ,,firmowe'' też wolno)
    * nie mam jeszcze kasy, czy zaliczyć to do limitu czy nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-07-05 19:39:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No przecie jako przedstawiciel firmy poszedł i kupił, więc co dziwnego
    > w tym, że bierze fakturę ,,na firmę''.

    Nic dziwnego.
    Pytałem jak poprzednik rozumie "prawidłowość".
    Tyle i tylko tyle!

    > Personalnie kupuje on, ale jako przedstawiciel firmy.

    Masz okazję zająć stanowisko w poście obok - jeśli sprzedawca
    nie ma kasy fiskalnej.
    Przypomnę że wieki temu sam zauważałeś absurdalność innej
    lecz mającej te same podstawy sytuacji: przychodzi gość
    i jako firmę podaje "Jan Kowalski" (nie ma "określenia",
    co powoduje nierozróżnialnośc od "konsumenta").
    Przychodzę do Ciebie i proszę fakturę na "PKP Koleje
    Regionale". NIP znam (prawdziwy, z biletu).
    Co Ty na to?

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-07-05 20:04:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > podlega rejestracji na kasie.
    > Zakazu rejestracji rzecz jasna nie ma, ale piszę o przypadku

    Skąd sprzedawca wie, czy ja kupuję jako konsument czy nie?

    MJ

  • 17. Data: 2011-07-05 22:48:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    [...]
> [...]
    [...]

    > Nic, tylko pojawiają się dwa problemy:
    >
    > * mam już kasę, czy puszczać przez kasę (choć w sumie ,,firmowe'' też wolno)

    Nie dotyczy. *założenia* nie dotyczy, wyraźnie napisałem.

    > * nie mam jeszcze kasy, czy zaliczyć to do limitu czy nie.

    Założenie było wyraźne: PODLEGA POD KASĘ (w przypadku zakupu
    "nie dla firmy"). Złoto sobie podstaw. Albo fotoaparat.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-07-05 23:02:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Skąd sprzedawca wie, czy ja kupuję jako konsument czy nie?

    To jest podpałka do flejmu, a pytanie do chętnych którzy się
    nawiną, Tristan zaczął, ale Ty też mógłbyć pomóc i zająć
    stanowisko... ;)
    Dla jasności: to czy kupujesz jako konsument czy nie, skutkuje
    również prawem (konsumenta) do "konsumenckiej niezgodności"
    bądź (niekonsumenta) do rękojmi wg KC.
    Ale to NTG i wbrew mojej intencji (wyemigrowania na .prawo)

    Przypomnę o co chodzi:
    - kupuje pracownik (nie ma "osobistej identyfikacji" występowania
    w roli DG, nawet jeśli jest pracownikiem danej firmy)
    - ale "na firmę" (jakąś, np. z Panoramy Firm)
    - co niesie za sobą również skutki w zakresie "podlegania" z ustawy
    o VAT (pod kasę fiskalną na przykład).
    Podpiąłem się pod tezę z propozycją zmiany grupy ze sprzeciwem,
    że flejma można równie dobrze zrobić tu, a ograniczenie się do
    przykładu "sprzedaży podlegającej" (w sposób oczywisty mogącej
    przyczynić się do przyczepienia się US, ale chodzi o ZASADĘ,
    a nie konkretną możliwość) pozwoli skoncentrować się na istocie
    problemu: *CZY* sprzedawca jest zobowiązany do intentyfikacji
    kupującego, a jeśli tak - to JAK ma prawo i obowiązek to zrobić.
    Najlepiej z podstawą prawną :D

    Fakt zakupu "na allegro" jest w sumie trzeciorzędny, dokłada
    jedynie stwierdzenie występowania "osobistej identyfikacji"
    kupującego (sprzedawca z góry wie, że *konto* z którego
    dokonano zakupu nie jest gospodarcze, nie ma więc nawet
    tej "nieświadomości" co u człowieka który wstąpił coś
    kupić w firmie).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-09-22 05:04:39
    Od: "pozd" <3...@w...pl>

    Niech twoj ksiegowy puknie sie w glowe , pewnie ma burdel a tu udaje takiego
    swietego i uporzadkowanego , nic sie nie stanie jak na fakturze bedzie
    przelew a ty rozliczyc gotowkowo , ksiegowego wymien ja ci to mowie

    ksiegowy