  • 11. Data: 2002-09-16 13:40:35
    Temat: Re: zakładam DG, jak wpisy do EŚT?
    Od: "mih" <a...@w...pl>

    Witam ponownie.

    > Żeby mieć dowód że wprowadza się *swój* ŚT na stan DG ?
    > Sugestie że dobrze jest mieć dokument bywały na tej grupie
    > wielokroć, w góry mówię że zaprzeczenia (tj. przypadku że US
    > się przyczepił) nie znam.
    > Natomiast przeoczyłem że autor pisze o paragonach: jeśli
    > je ma to *jakiś* dowód może to i jest... (przynajmniej
    > legalności nabycia).

    No niestety tych dokumentów już nie posiadam. Ale przyjmę że US się nie
    przyczepi więc wciągnę go w ŚT (wyceniam na ok. 2500zł) i w całości
    zamortyzuję w pierwszym lub drugim miesiącu działalności.

    > [...]
    >
    > I tu się zgadzamy - IMO dlatego lepiej mieć komputer na ŚT.

    Czy jest limit łącznych zakupów 3500 w roku podatkowym na te ulepszenia czy
    mogę tych ulepszeń dokonywać sobie ile chcę, pod warunkiem że żadne z nich
    nie przekroczy tej granicy?
    Jeszcze jedno - jak w końcu dokupię ten dysk i zgodnie z ustawą wliczę go od
    razu w KUP to już nie muszę tego ulepszenia dopisywać jakoś w ŚT ?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 12. Data: 2002-09-17 06:43:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "mih" [...]
> [...]
    czy
    > mogę tych ulepszeń dokonywać sobie ile chcę, pod warunkiem że żadne z nich

    Ustawa mowi wyraznie - Zakupy POWIEKSZAJA wartosc poczatkowa ST
    w przypadku modernizacji
    rowniez o zakup czesci ktorych cena jednostkowa PRZEKRACZA 3 500

    Czyli czesci tansze nie powiedkszaja wartosci ST, wiec limitu nie ma.

    Trzeba pamietac, ze ST to urzadzenie kompletne i sprawne i zdatne do uzytku,
    wiec nie mozna sobie Stacji dyskietek kupic jako ST a potem zmodernizowac
    az bedzie komputer.

    > Jeszcze jedno - jak w końcu dokupię ten dysk i zgodnie z ustawą wliczę go
    od
    > razu w KUP to już nie muszę tego ulepszenia dopisywać jakoś w ŚT ?

    No przeciez pisalem...

    nie chce mi sie poprawiac ogonkow wiec zacytuje z ustawy o podatku osob
    prawnych,
    od fizycznych jest tak samo

    Art. 16g.

    13. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, warto początkową tych środków,
    ustaloną zgodnie z ust. 1 i 3-11, powiększa się o sumę wydatków na ich
    ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub
    peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza 3 500 zł. (Środki
    trwałe uważa się za ulepszone, jeżeli wydatki poniesione na przebudowę,
    rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację powoduj wzrost ich
    warto ci użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych
    do używania, mierzonej w szczególności okresem używania, zdolności
    wytwórczą, jakości produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków
    trwałych i kosztami ich eksploatacji.

    > Pozdrawiam
    > Michał

    Boguslaw

  • 13. Data: 2002-09-17 08:16:39
    Od: "mih" <a...@w...pl>

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, ustawa to na tyle dobrze precyzuje że żaden
    US nie ma prawa się przyczepić :)

    Pozdrawiam
    Michał