  • 1. Data: 2002-01-22 14:29:53
    Temat: wysylka oprogramowania
    Od: "Olaf F." <o...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam taki problem:
    Chce wyslac klientowi oprogramowanie za granice przewoznikiem (np EMS). Czy
    musze taki towar oclic? (podobno nie - ale ja musze miec SADa z podbita
    okragla pieczatka w celach VATowskich)
    Wypelniam SAD, nie jest on potwierdzony, czyli musze sie zglosic do jakiegos
    urzedu celnego po to aby potwierdzili, ze faktycznie jest tak jak napisalem?
    Potem z tym potwierdzonym sadem udac sie do przewoznika? Dobrze rozumuje?
    Sory ale nie jestem specem w tych sprawach, dlatego potrzebuje pomocy.
    OLO

  • 2. Data: 2002-01-22 15:12:01
    Temat: Re: wysylka oprogramowania
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "Olaf F." <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Mam taki problem:
    > Chce wyslac klientowi oprogramowanie za granice przewoznikiem (np
    EMS). Czy
    > musze taki towar oclic?

    Jeśli to towar, to informuję uprzejmie, że nie ma cła przy wywozie.
    Zastanów się czy sprzedajesz towar czy usługę.

> [...]
    napisalem?
    > Potem z tym potwierdzonym sadem udac sie do przewoznika? Dobrze

    Jeśli wysyłasz towar, to zgłoszenie przedstawiasz w UC; tam zostanie
    zarejestrowane. O dalszą procedurę zapytaj w agencji celnej.
    Podejrzewam jednak, że to co chcesz sprzedać
    nie podlega procedurom celnym i zostaniesz przez UC odprawiony z
    kwitkiem.

    CEZ