  • 1. Data: 2003-01-02 19:46:59
    Temat: wystąpienie wspólnika ze s.c.
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Kogo i w jakim terminie nalezy zawiadomic o wystapieniu wspolnika ze s.c.
    Spolka ma wiecej niz 2 wspolnikow, wiec nie przestaje istniec. Remanent -
    wiem, ale jak rozwiazac sprawe opodatkowania? Gdzies czytalam, ze nalezy
    opodatkowac 10% podatkiem dochod z remanentu. Dochod ten wyznacza sie jakos
    tak, ze liczy sie procentowy udzial dochodu w przychodzie za poprzednie 3
    miesiace i stosuje sie go do obliczenia dochodu z remanentu (oczywiscie
    dzieli proporcjonalnie do udzialow). Czy dobrze pamietam? No ale przede
    wszystkim czy US zawiadamiac pismem czy sa jakies druki specjalne?
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-01-02 20:24:06
    Temat: Re: wystąpienie wspólnika ze s.c.
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Monika <s...@w...pl> wrote:
    > zawiadamiac pismem czy sa jakies druki specjalne? Pozdrawiam

    Po pierwsze sporządzacie aneks do umowy spółki w którym określacie datę
    odejścia wspólnika
    po drugie-na dzień odejścia spółka sporządza remanent (nie likwidacyjny)
    który będzie podstawą do wyliczenia dochodu (straty) dla odchodzącego od
    którego to dochodu musi on zapłacić podatek dochodowy
    po trzecie wypłacacie odchodzącemu jego wkład pieniężny (wolny od
    podatku) i oddajecie w naturze rzeczy które wniósł do używania.
    Do US składacie NIP-2 wraz z NIP-D

    I moim zdaniem to tyle

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-02 20:27:28
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Monika <s...@w...pl> wrote:

    Zapomniałem jeszcze o aktualizacji Regonu i danych w Zusie jeśli spółka
    jest płatnikiem składek (ma pracowników). Wspólnik musi podziałać jeszcze
    w EWG
    Może coś jeszcze mi się przypomni to dam znać na grupę

  • 4. Data: 2003-01-03 10:26:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

    > Po pierwsze sporządzacie aneks do umowy spółki w którym określacie datę
    > odejścia wspólnika

    Przy okazji moze okazac sie, ze po odejsciu wspolnika bezie inny udzial w
    zyskach i stratach...
    to tez trzeba do aneksu dopisac.

    > po drugie-na dzień odejścia spółka sporządza remanent (nie likwidacyjny)
    > który będzie podstawą do wyliczenia dochodu (straty) dla odchodzącego

    Nie tylko dla odchodzacego.
    Po zporzadzeniu remanentu (takiego jak na koniec roku) oblicza sie dochod
    spolki i wg proporcji udzialu w dochodzie dochod wszystkich wspolnikow.
    Skutkuje to zmiana w pit-5 dla wszystkich wspolnikow tak, jak gdyby US
    nakazal przeprowadzenie spisu.

    > od
    > którego to dochodu musi on zapłacić podatek dochodowy

    Zaliczke na podatek dochodowy placi normalnie wypelniajac pit-5
    podatek rozliczy w deklaracji rocznej. pozostali wspolnicy rowniez.

    > po trzecie wypłacacie odchodzącemu jego wkład pieniężny (wolny od
    > podatku) i oddajecie w naturze rzeczy które wniósł do używania.

    Moim zdaniem nie wklad jecz JEGO CZESC.
    Przeciez jesli np byla strata, to pozostali nie beda doplacac temu,
    ktory zdecydowal sie "pierwszy uciec".
    Jesli z zysku zostaly zakupione towary jhandlowe, to przeciez odchodzacemu
    jego czesc zysku sie nalezy "jak psu micha" zaplacil za nia podatek.

    > Do US składacie NIP-2 wraz z NIP-D
    >
    > I moim zdaniem to tyle

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-03 17:35:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:

    Ze wszytkimi uwagami zgadzam się i dzieki za uściślenie.Co dwie głowy to
    nie jedna:-))