  • 1. Data: 2007-04-21 13:01:44
    Temat: wspólne rozliczenie przy różnych miejscach zamieszkania
    Od: Maciej Bogdan <m...@a...net>

    Witam wszystkich i mam prośbę o informcję w następującej sprawie.
    Chcemy razem z żoną pierwszy raz rozliczyć się wspólnie, przy czym
    żona prowadzi działalność gospodarczą (opodatkowaną na zasadach
    ogólnych, bez podatku liniowego), a ja jestem na etacie. Problem tkwi
    w tym, że przez cały 2006 rok żona odprowadzała składki i składała
    PITy 5 w US w swoim poprzednim miejscu zamieszkania, i jest to inny US
    niż ten, w którym ja się dotychczas rozliczałem. Czy w związku z tym
    PIT-36 należy wypełnić tak, że żona (jako "podatnik") wpisuje swój
    stary adres (udając, że był to adres zamieszkania na koniec 2006), ja
    (jako "małzonek") swój adres i składamy ten PIT do tego US, do ktorego
    żona odprowadzała zaliczki? Czy ja powinienem w jakiś sposób
    powiadomić swój US, że moje zeznanie powędrowało do innego?

    Z góry dzięki za wszelka pomoc.

    Bogas

  • 2. Data: 2007-04-21 15:02:18
    Od: Robert <k...@g...pl>

    Ja mialem bardziej skomplikowana sytuacje w tamtym roku.
    Skonczylem prowadzic dzialasnosc w kwietniu. Dzialadnosc rozliczalem w
    miejscowosci C. W tym czasie pracowalem w Warszawie na etacie. Zona
    pracowala w Warszawie ale rozliczala sie w miejscowosci B. (czy tez
    miala podane miesce zamieszkania w B, daleko daleko od Warszawy). Na
    koniec roku rozliczylismy sie w miejscowosci A gdzie ja jestem
    zameldowany. Poniewaz bylem wzywany bylem do US w sprawie zwrotu podatku
    (ktory mi zwrocono) to wydaje sie, ze powinniscie rozliczyc sie w jednej
    z tych miejscowosci gdzie mieszkacie. Pamietaj ze miejsce zamieszkanie
    jest czyms innym niz miejscem zameldowania. A gdzie mieszkaliscie pod
    koniec roku to juz sami mozecie zdecydowac.

    Robert

  • 3. Data: 2007-04-21 16:13:48
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > (jako "małzonek") swój adres i składamy ten PIT do tego US, do ktorego
    > żona odprowadzała zaliczki? Czy ja powinienem w jakiś sposób
    > powiadomić swój US, że moje zeznanie powędrowało do innego?

    Skladacie PIT w waszym miejscu zamieszkania na dzien 31 grudnia 2006.
    Zona dołącza swój NIP-1, ty dołączasz NIP-3, wskazujecie w nich adres
    zamieszkania/korespodencyjny i po problemie.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl