  • 1. Data: 2003-06-13 12:43:51
    Temat: wliczenie w koszty prywatnego oryginalnego oprogramowania
    Od: "Pawel Bromski" <g...@o...pl>

    Witam grupowiczow i prosze o pomoc,

    Prowadze jako osoba fizyczna dzialalnosc gosp. na zasadach ogolnych - kpir.
    Mam oryginalnego Windowsa XP w wersji box nowiotkiwego nie aktywowanego w
    folii jednak nie mam na niego zadnego rachunku ani faktury. Czy istnieje
    mozliwosc wrzucenia w koszty tego oprogramowania poprzez przekazanie go jako
    wlasnosc prywatna na rzecz firmy. Jezli tak to jak nalezy to udokumentowac -
    czy wystarczy zwykly dowod wewnetrzyny i wycena na podstawie wartosci
    rynkowej oprogramowania. Czy po przekazaniu oprogramowania na rzecz firmy
    powinienem to jakos zaznaczyc np w spisie wyposazenia itd?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Pawel.

  • 2. Data: 2003-06-14 05:04:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003, Pawel Bromski wrote:

> [...]
    >+ Mam oryginalnego Windowsa XP w wersji box nowiotkiwego nie aktywowanego w
    >+ folii jednak nie mam na niego zadnego rachunku ani faktury.

    Nie zajmę stanowiska wobec braku dokumentów zakupu: na ogół
    "lepiej mieć papier". Z haseł które tu padały: a nie możesz
    sobie go (Windowsa) odkupić od kolegi ?? ;)
    Zupełnie poza kwestią podatkową są wymagania licencyjne,
    a problem czy zapisy typu "musi być faktura" są prawomocne
    jest jednym z zestawu wałkowanych na *.prawo - w ciągu ostatnich
    dwu lat znajdziesz w archiwum pewnie kilka tysięcy postów :]

    [...]
    >+ Czy po przekazaniu oprogramowania na rzecz firmy
    >+ powinienem to jakos zaznaczyc np w spisie wyposazenia itd?

    A to bywa poruszane od czasu do czasu: nie jest znany przepis
    na podstawie którego można by 'osobiste' *wyposażenie* zaliczyć
    w koszty DG.
    Natomiast możliwość przekazania środków trwałych jest
    udokumentowana, w przypadku programu będzie to "wartość prawna"...

    pozdrowienia, Gotfryd