  • Data: 2002-10-13 16:57:26
    Temat: wierzytelnosci - kup netto czy brutto???
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Już pytałem wcześniej (przy okazji wątku o premii podatkowej) ale
    potwierdźcie mi jeszcze - w jakiej wysokoścci - netto czy brutto - są
    kosztem uzyskania przychodu nieściągalne wierzytelności??

    Niby art. 23.1 p.43 twierdzi, że VAT nie jest kosztem, z drugiej
    natomiast strony, VAT został przeze mnie naliczony jako należny i
    odprowadzony, powinienem go (w odpowiednim kawałku) otrzymac od nabywcy,
    ale drań nie zapłacił. To jak to zarachować???

    Sprawa dośc pilna, bo wprawdzie nie zaniosłem jeszcze zestawienia do US
    (premia pod.) ale czasu mało i nie wiem - zmieniać czy nie (sporządone
    jest wg wartości brutto).
    Jak to w ogóle jest w praktyce?? Czy np. nieściągalne wierzytelności (po
    wyroku i komorniku) wpisujecie w koszty netto czy brutto?
    Na koniec - osoba fizyczna prowadząca dział. gosp.

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =