  • 21. Data: 2009-01-02 08:22:59
    Temat: Re: vat marża - a kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jan 2009, Damian / TNC.pl wrote:

    > Ale do nabijania na kase to wiadomo ze trzeba nabic calosc, ale jak?

    A nie możesz przeczytać mojego posta, na który "it" odpowiadał?

    > Czy nabijasz 1500 jako 22%,

    Nie.
    Bo wykazany VAT (od 1500 zł) trzeba by odprowadzić.

    > czy tez
    > 1000 jako ZW. i 500 jako 22% ?

    Nie, bo nie wolno wykazywać w dokumencie dla klienta kwoty VAT.

    *ODRĘBNĄ STAWKĄ*.
    Przeznaczoną dla sprzedaży "marża".

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-01-02 08:23:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jan 2009, it wrote:

    > Mam nabic calosc na 22% , a potem rozliczać się z ewidencją.

    Kiedy nie wolno - jest sprzeczne z rozporządzeniem.
    Czy nie czytałeś poprzedniego postu (ode mnie) czy go na serwerach
    gdzieś wcięło?

    > Byłem w 2 urzędach i kazali bezwzględnie nabijać całą sumę a nabijanie 1000
    > zł przy zerowej stawce i 500 przy 22% jest nie zgodne z prawem na 100% tak
    > sie dowiedziałem..

    Ano nie jest.
    Bo nie wolno wykazywać kwoty VAT klientowi.
    22% od całości też nie jest (VAT należałoby odprowadzić).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-01-02 11:20:41
    Od: "it" <i...@g...pl>

    Okey dowiedzialem się:

    Załóżmy że kupilismy auto za 1000 zł
    Sprzedajemyu za 1500 więc:

    --> Nabijamy 1000 zł jako Literke np: I (teoretycznie zwolniony)
    Następnie 500 zł jako prowizja? (22%)

    I wychodzi nam 1500 zł z czego do opodatkowania jest tylko 500 zł

    I teraz pytanie:
    - Jeśli mam paragon na 1000 zł bez vatu (Albo jako zwał tak zwał) i 500 zł
    przy PTU A 22% TO co ma być na fakturze?

    Wdłg rad ma być tak:
    -SAMOCHÓD OSOBOWY POLONEZ VWX02021 - 1000 ZŁ
    sAMOCHÓD OSOBOWY POLONEZ VWX02021 - 500 ZŁ (22% VAT)

    Czy jako jeden samochód?

  • 24. Data: 2009-01-02 11:33:05
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@N...innersoft.pl>

    > *ODRĘBNĄ STAWKĄ*.
    > Przeznaczoną dla sprzedaży "marża".

    Dla uściślenia.
    Standardowo na kasie sa stawki A-22, B-7, C-0, D-3
    Dla potrzeb marzy wykorzystuje sie np. E-jako wykazanie
    sprzedazy marza i odpowiednio programuje sie kod w kasie
    ktory bedzie przypisany do stawki E.

    Reszta to juz sprawa papierowa poza kasą.

    Darek

  • 25. Data: 2009-01-02 12:23:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, it wrote:

    > Okey dowiedzialem się:
    >
    > Załóżmy że kupilismy auto za 1000 zł
    > Sprzedajemyu za 1500 więc:
    >
    > --> Nabijamy 1000 zł jako Literke np: I (teoretycznie zwolniony)
    > Następnie 500 zł jako prowizja? (22%)

    Nie, patrz post Dariusza.
    Mój długi post jest może trochę długi :) ale tam znajdziesz
    wszystkie podstawy prawne.

    *OSOBNA STAWKA*.

    Nabić całe 1500 zł.
    Rozliczenie VAT w ewidencji VAT.

    > I teraz pytanie:
    > - Jeśli mam paragon na 1000 zł bez vatu (Albo jako zwał tak zwał) i 500 zł
    > przy PTU A 22%

    To masz zły paragon :]

    > TO co ma być na fakturze?

    > Wdłg rad ma być tak:

    CZYICH?
    Mam prośbę: weźże i przeczytaj jeszcze raz długi post, który zapodałem.
    Niewykluczone, że któryś serwer news (albo i jakiś inny ficzer - ostatnio
    np. routing w TP SA dziwy wyczynia) "zeżarł".
    No to link:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/665277886cf78152

    > -SAMOCHÓD OSOBOWY POLONEZ VWX02021 - 1000 ZŁ
    > sAMOCHÓD OSOBOWY POLONEZ VWX02021 - 500 ZŁ (22% VAT)
    >
    > Czy jako jeden samochód?

    Jedna sprzedaż.
    Z osobną stawką "marża" (o ile kasa pozwala wprowadzić taki opis).
    1500 zł obrotu (obrotu, czyli brutto).

    A VAT się wylicza (z tych 500 zł, czyli 90 zł VAT) w ewidencji.
    "Ewidencję trzeba tak prowadzić aby umieć wyliczyć VAT", pasuje?

    Za to kupujący nie może dostać do ręki dokumentu *księgowego*,
    na ktorym jest *wykazana* kwota VAT.
    Ustawodawca zabezpiecza sie przed wszystkimi metodami wpadnięcia
    na pomysł, aby VAT od sprzedaży "marża" odliczyć :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-01-02 12:31:35
    Temat: [OT] Re: vat marża - a kasa fiskalna
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2009 o 13:23:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Za to kupujący nie może dostać do ręki dokumentu *księgowego*,
    > na ktorym jest *wykazana* kwota VAT.
    > Ustawodawca zabezpiecza sie przed wszystkimi metodami wpadnięcia
    > na pomysł, aby VAT od sprzedaży "marża" odliczyć :)

    Czemu tak jest - bo marża jest już z definicji opodatkowana tylko
    od wartości dodanej ? (znaczy się drugi PIT :-) )

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 27. Data: 2009-01-02 16:01:48
    Od: "Yellow Boy" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    Mam wrazenie ze cos mieszasz :)
    W przypadku komisu zadnemu klientowi (ani kupujacemu ani wstawiajacemu ani
    sprzedajacemu) nie
    dajesz paragonow a tylko faktury vat-marza!
    Okazuje sie ze w przypadku komisow jest kilka sposobow na jakich dzialaja
    komisy i w wielu przypadkach
    dzialanie *JEST ZGODNE Z INTERPRETACJA US*.
    Osobiscie wspolpracuje z 4 komisami ktore rozliczaja sie w 3 rozne sposoby i
    u kazdego pomimo kontroli przeprowadzanych
    przez US nigdzie nie znaleziono uchybien.
    Najblizszy prawidlowego jest sposob opisany przez IT, czyli nabijamy swoja
    marze (zysk) ze stawka 22%, a
    koszty samochodu nabijamy jako *osobna stawke na kasie* lub ... *stawka ZW*.

  • 28. Data: 2009-01-02 16:14:44
    Temat: Re: [OT] Re: vat marża - a kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Czemu tak jest - bo marża jest już z definicji opodatkowana tylko
    > od wartości dodanej ? (znaczy się drugi PIT :-) )

    Nie, ustawodawca zrobił taki numer, że przy VAT-marża obrót jest
    traktowany jak "zwolniony" mimo, że VAT należy odprowadzić.
    Wielokrotny zysk dla budżetu:
    - jakby pośrednik płacił VAT to nie odliczy (wydaje się byc dziwne
    żeby ktoś chciał na VAT-marża sprzedać oVATowany zakup, ale
    trzeba popatrzeć do przepisu - on dotyczy również zakupu od
    "pierwotnych autorów", a to chyba z 7% VAT jest)
    - sprzedaż jest traktowana jak zwolniona, czyli dla celów
    proporcji VAT obniża kwotę przysługujących odliczeń
    - docelowy nabywca też nie może odliczyć VAT, bo nie wolno
    go wykazać :D

    Jeden jedyny zysk, to obłożenie VATem tylko marży.
    Cała reszta, przy sprzedaży dla firmy, wychodzi "w plecy" jak
    przy sprzedaży zwolnionej.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-01-02 20:57:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, Yellow Boy wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    >>
    > Mam wrazenie ze cos mieszasz :)

    Nie przyznaję się :)

    > W przypadku komisu zadnemu klientowi (ani kupujacemu ani wstawiajacemu ani
    > sprzedajacemu) nie
    > dajesz paragonow a tylko faktury vat-marza!

    Tylko O ILE DAJESZ FAKTURĘ!
    O ile sprzedaż jest dla osoby fizycznej - należy się paragon.
    Jeden paragon.
    Skąd wziąłeś pomysł o wydawaniu dokumentu wstawiającemu do komisu
    nie wiem, a raczej wiem - sprzed maja 2004, to trochę dawno było,
    czasy i przepisy się zmieniają ;)

    > Okazuje sie ze w przypadku komisow jest kilka sposobow na jakich dzialaja
    > komisy i w wielu przypadkach
    > dzialanie *JEST ZGODNE Z INTERPRETACJA US*.

    Tyle, że przyjrzenie się przepisom wskazuje, iż co poniektóre
    z tych interpretacji mogą byc sprzeczne z prawem.
    Poproszę o numer (sygnaturę) interpretacji zatwierdzonej przez
    dyrektora izby skarbowej - bo tylko takie są wiążące i umieszczone tu:

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?rodzaj=1

    > Najblizszy prawidlowego jest sposob opisany przez IT, czyli nabijamy swoja
    > marze (zysk) ze stawka 22%, a
    > koszty samochodu nabijamy jako *osobna stawke na kasie* lub ... *stawka ZW*.

    Jest ewidentnie błędny.
    Weźże rozporządzenie ministra i przeczytaj!
    Czarno na białym minister napisał jak MA być.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-01-02 21:48:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tylko O ILE DAJESZ FAKTURĘ!
    > O ile sprzedaż jest dla osoby fizycznej - należy się paragon.
    > Jeden paragon.

    Tak w kwestii formalnej:
    jesteś pewny Gotfryd, że dalsze formalności związane z
    zakupem samochodu da się przeprowadzić bez faktury?
    Zarejestrują auto jak pokażę paragon?
    Tak z ciekawości i lenistwa pytam, bo nie chce mi się sprawdzać
    na stronach wydziału komunikacji.