  • 11. Data: 2007-02-11 08:04:08
    Temat: Re: vat i pit kwartalnie - podsumowanie
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "defalk" <d...@d...inv> napisał w wiadomości
    news:eoqkq2$puf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Sprobowalem zebrac informacje - jezli sa jakies bledy albo czegos barkuje
    > prosze o uwagi:
    >
    > Kwartalne rozliczanie PIT i VAT -podsumowanie:
    >
    > PIT:
    [...]
    > - zaliczka za 4 kwartał w wysokości takiej jak za 3 i płatna do 20
    > grudnia.
    [...]
    Zgłaszając kwartalne rozliczanie PIT trzeba dobrze przeliczyć opłacalność
    tego co powyższe - przy nieregularnych w ciągu roku dochodach (co przy
    pewnych rodzajach działalności ma miejsce) taki system rozliczania, moim
    zdaniem, może być niebezpieczny dla posiadanych w kasie środków.
    WSm

  • 12. Data: 2007-03-14 14:05:35
    Od: j...@n...org.inv

    >- nalezy zlozyc aktualizacje VAT-R (i/czy inaczej to zglosic? od Gotfryda
    >chcieli pisemko : Informacja luzem - kto (z NIPem) i że VAT na kwartalny.)

    Ustawa, Art 99, ust 3:
    Mali podatnicy, którzy nie wybrali metody kasowej, oraz podatnicy, o
    których
    mowa w art. 43 ust. 3, wykonujący wyłącznie czynności wymienione w tym
    przepisie, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których mowa w
    ust.
    2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego, w
    terminie do końca kwartału poprzedzającego kwartał, za który będzie po raz
    pierwszy składana kwartalna deklaracja podatkowa

    Czyli jak nie metoda kasowa, to trzeba pisemko do naczelnika.

    Ja mam natomiast pytanie: Jak nalezy wypelnic VAT-R ??
    (czy jezeli jestem podatnikiem VAT-UE to wypelniam normalnie VAT-R ?)
    Szczegolnie chodi mi o czesc C1 formularza - tam jest pozycja 28 - ogolne
    informacje - podtnik nie jest podatnikeim, posiada siedzibe poza krajem,
    bedzie korzystla ze zwolnienia (np art 193, 43), rezygnuje ze zwolnienia
    itd. Jezeli nic mi sie w tym wzgledie nei zmienilo - to musze wypelniac te
    kwadraciki? I jak date mialbym obok podac? Obecnie mma obroty ponizej
    10000 euro ale zrezygnowalem ze zwolnienia, i to sie nei zmienia.
    to samo z pozycjami 30,31,34,35 - mozna ich nie wypelniac?
    Czy wystarczy ze wypelnie pozycje C1.32.1 (podtanik wybiera mozliwosc
    rozliczania za okresy kwartalne)?