  • 1. Data: 2003-11-13 10:52:58
    Temat: vat
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    jejku juz mam ich dosc ....

    jak pisze gazeta wyborcza
    "Przy zakupie, imporcie i leasingu samochodów połowa kwoty podatku VAT
    będzie traktowana jako podatek naliczony, jednak zwrot podatku od jednego
    auta nie będzie większy niż 3 tys. zł - przewiduje poprawka sejmowej
    podkomisji. Według firmy Samar połowę podatku VAT będą mogli odzyskać tylko
    podatnicy kupujący auta w cenie brutto poniżej 30 tys. zł.

    O takiej poprawce sejmowej podkomisji, która pracuje nad nową ustawą o VAT
    poinformowała wczoraj firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny. Według
    szacunków Samar po wprowadzeniu takiego zapisu połowę podatku VAT będzie
    można tylko w przypadku samochodów, których cena brutto (z podatkiem) wynosi
    poniżej 30 tys. zł (np. Fiaty Seicento i Panda).

    Według Samar rząd wstępnie wyraził zgodę na takie rozwiązanie, zwłaszcza, że
    od początku przyszłego roku zostaną zmienione przepisy o homologacji
    pojazdów i samochodów osobowych "z kratką" nie będzie już można traktować
    jako pojazdów ciężarowych. W rezultacie nie będzie można odzyskiwać podatku
    zapłaconego przy ich zakupie."

    Juz czuje jak pędze ciężarowym seicento .... swoja droga to juz nic nie
    kumam, coraz bardziej mnie tylko wkurza to ze chce ode mnie wyciagnąć
    jak najwiecej forsy ... przeciez skoro ja odprowadzam vat to mam tez
    prawo go sobie odliczyc ... patafiany !!!!!

    pozdrawiam wszystkich

    S.

  • 2. Data: 2003-11-13 12:40:45
    Temat: Re: vat
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    > jak najwiecej forsy ... przeciez skoro ja odprowadzam vat to mam tez
    > prawo go sobie odliczyc ... patafiany !!!!!

    to 3.000pln jak i 50% dotyczy aut osobowych. fakt ze ograniczenia sa
    bzdurne. slyszalem ze w chorwacji mozna odliczyc 2/3 vatu od aut osobowych.
    ale i tak jedynym kryterium powinno byc to czy sluzy do dzialalnosci czy
    nie, tak jak jest chyba w niemczech.

    ciekawe jak bedzie z vatem od benzyny? bedzie mozna czy nie?

    vladi

  • 3. Data: 2003-11-13 22:14:04
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym vladi napisał(a):
    > ciekawe jak bedzie z vatem od benzyny? bedzie mozna czy nie?

    Choć nikt z ustawodawców o tym nie wspomniał -to stawiam 1000:1,że zapomną o
    tym i będzie jak jest,czyli nie odliczalny.
    Kasa na składkę do UE jest potrzebna.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13