    From: "ula" <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umowa o dzieło, DG, VAT
    Date: Sun, 16 Jul 2006 17:25:50 +0200

    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić następujące słowa (ze strony
    http://www.vat.pl/pages/i/738.php ):

    "Podatnicy korzystają ze zwolnienia podmiotowego w podatku VAT do kwoty
    10'000 euro rocznie, do czasu przekroczenia tego limitu nie mają obowiązku
    dokonywania zgłoszeń, składania ewidencji, rozliczania podatku. Podmioty
    takie mają jednak obowiązek prowadzenia ewidencji przychodu, w razie jej
    braku zostaną ukarane podatkiem VAT 22%!

    Jeżeli jednak dana osoba jest podatnikiem VAT z tytułu prowadzenia własnej
    firmy, wówczas dla firmy i przychodów prywatnych stosuje te same zasady
    opodatkowania VAT i składa jedną tylko ewidencję VAT, pomimo że dla celów
    podatku dochodowego dochody te są opodatkowane według odrębnych zasad."

    czy to oznacza, że jeśli prowadzę jednoosobową DG ("usługi
    niesklasyfikowane") oraz jestem VATowcem i jednocześnie uzyskuję przychody z
    działalności wykonywanej osobiście (umowa o dzieło: piszę artukuły) to
    powinnam płacić VAT również od tych umów o dzieło ??

    ula