  • Data: 2005-08-25 14:12:28
    Temat: umowa najmu/uzyczenia a podatki
    Od: "Rbit" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam pytanie, czy tok mojego rozumowania jest prawidłowy.
    1.Posiadam budynek, nie jest on wykorzystany.
    2.Podpisuję umowę ze spółką szwagra, w której oddaję budynek spółce w
    uzytkowanie, a ona zobowiązuje sie opłacać bieżące koszty utrzymania (opłaty
    za wodę, prąd) oraz opłacac podatek od nieruchomości.
    3.U mnie nie ma przychodów z najmu, bo nie mam przysporzenia majątkowego.
    4.Spółka szwagra liczy wszystko w koszty.
    5. Skarbówka nie może uznać spółce za przychód bezpłatnego świadczenia
    usług, z tytułu uzyczenia budynku, bo uzyczenie obejmuje tylko "zwykłe
    koszty utrzymania", a podatek od nieruchomości nie można do nich zaliczyć :)

    zgadza się? jeśli nie, to gdzie tkwi błąd?

    pozdrawiam
    Zbigniew Ch.