  • 1. Data: 2006-01-04 12:08:24
    Temat: ulga remontowa vs ulga odsetkowa vs zwrot vatu
    Od: "dinsley" <d...@...pl>

    Witam,

    Proszę o podpowiedź co mogę a czego nię, gdyż po próbie dowiedzenia się
    czegoś w googlach zrobił mi się jeszcze większy podatkowy mętlik w głowie -
    meandry podatkowe to nie jest moja mocna strona.
    Pod koniec roku 2004 zakupiłem od developera na kredyt hipoteczny (bankowy)
    mieszkanie na rynku pierwotnym które wymagało jakiegoś tam wykończenia.
    Poniosłem jakieś koszta kwalifikujące się na skorzystanie z ulgi remontowej
    i oczywiście z niej skorzystałem. Jednak w 2005 także poniosłem koszty
    kwalifikujące się na skorzystanie z ulgi remontowej i zapewne z niej
    skorzystam. Chciałbym także ubiegać się o zwrot nadpłaconego VATu od
    towarów których VAT wzrósł z 7% do 22% oraz chciałbym skorzystać z ulgi
    odsetkowej na odsetki od kredytu hipotecznego które zapłaciłem w 2005r. Moje
    pytanie to czy ulgi te nie dyzkwalifikują się nawzajem tzn. czy moge
    skorzystać z tych dwóch ulg jednocześnie no i o jaki procent zwrotu VATu
    mogę się ubiegać w mojej sytuacji - 68,18% czy 55,23%?

    pozdrawiam dinsley