  • 1. Data: 2004-03-01 15:45:46
    Temat: ulga remontowa a umowa uzyczenia ?
    Od: "Mycha" <s...@s...wp.pl>

    Mam nastepujace pytanie. Od 11 lat jestem zameldowana i mieszkam wraz z
    corka w mieszkaniu ktorego najemca w spoldzielni jest moja ciocia. W roku
    2003 chcac zalapac sie na likwidowana ulge remontowa dokonalam zakupu
    materialow instalacyjno-sanitarnych na kwote ok. 1000 zl. Panstwo skutecznie
    zmusilo mnie do podjecia krokow zwiazanych z od dawna planowanym remontem a
    przeciaganym w czasie ze wzgledu na brak srodkow.
    Jednak przed wyslaniem Pitu za 2003 wraz z odliczeniem na ulge remontowa
    przedzwonilam na informacje Urzedu Skarbowego i dowiedzialam sie ze nie moge
    tego uczynic poniewaz urzad nie uwzgledni umowy o uzyczenie lokalu - a ulga
    remontowa przysluguje tylko wowczas jak ktos ma stosunek prawny do lokalu
    czyli np.umowe najmu.
    Dziwi mnie taka informacja, bo znam ludzi ktorzy mieszkajac z rodzinami maja
    umowy o uzyczeniu i korzystaja z takich odpisow..
    Prosze o pomoc lub podstawe prawna na ktora moglabym sie powolac aby nie
    stracic owej mozliwosci korzystania z ulgi.
    szara_mycha

  • 2. Data: 2004-03-01 21:42:03
    Temat: Re: ulga remontowa a umowa uzyczenia ?
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Mycha" <s...@s...wp.pl> wrote in message
> [...]
    > Prosze o pomoc lub podstawe prawna na ktora moglabym sie powolac aby nie
    > stracic owej mozliwosci korzystania z ulgi.

    A mnie się zawsze wydawało, że umowa użyczenia podpada pod "stosunek prawny
    do lokalu ".
    Może się powinienem douczyć. (albo wysłać panią z US na drzewo).