  • 1. Data: 2003-04-26 11:13:18
    Temat: ulga na pomoce naukowe i słabo opisane faktury
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Jestem informatykiem na pełnym etacie (dokładna nazwa stanowiska :
    "administrator") , w zeszłym roku złożyłem sobie komputer w domu oraz
    zakupiłem subskrypcję MSDN (tj. oprogramowanie). Wydatki są bez
    wątpienia związane z zakresem moich obowiązków (które są opisane w
    umowie i załączniku do niej, w tym m.in. administracja systemami, rozwój
    oprogramowania, rozwój umiejętności), mam jednak wątpliwości co do
    możliwości odliczenia 19% w ramach ulgi: faktury są kiepsko opisane. Nie
    mają wypełnionego SWW ani PKWiU, również sam opis towaru nie wskazuje co
    to jest dokładnie. Przykłady nazw towarów na fakturach: "Mon. 19" SONY
    G-420" (to jest monitor, ale bez wypełnionego pola SWW, VAT 22%) lub
    "MSDN Professional 7.0 CD Promocja" (oprogramowanie nośniki +
    dokumentacja w formie elektr. + licencje + roczna subskrypcja na
    uaktualnienia , VAT 22% - znowu bez SWW czy dokładnego opisu) - to są
    "najdroższe faktury" z których chciałbym skorzystać. Czy mogę spokojnie
    odliczyć część poniesionych wydatków ? Czy też powinienem pilnie
    postarać się o np. faktury korygujące z dokładniejszym opisem
    zakupionych towarów lub inne uzupełniające dokumenty ? Czy muszę
    postarać się o dodatkowe zaświadczenie od pracodawcy, że moja praca
    wymaga "korzystania z komputera" ? (w załączniku z opisem obowiązków
    jest wyraźnie napisane "administracja systemami informatycznymi" i dalej
    w punktach wymienione jakimi, ale bez użycia słowa "komputer") Czy zakup
    monitora wchodzi w zakres ulgi ? Dzięki z góry za pomoc :D

    B.

  • 2. Data: 2003-04-26 12:23:44
    Temat: Re: ulga na pomoce naukowe i słabo opisane faktury
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> wrote in message
    com...
> [...]
    > w punktach wymienione jakimi, ale bez użycia słowa "komputer") Czy zakup
    > monitora wchodzi w zakres ulgi ? Dzięki z góry za pomoc :D

    poproś firmę o wystawienie faktury z symbolem pkwiu.
    Od jakiegoś czasu zdaje się faktury muszą posidać ten numer.
    Może firma nie wie co wpisać. Zdaje się, że pkwiu widziałem na
    www.promise.com.pl.
    Sprawdź.
    Żadnego zaświadczenia od pracodawcy nie potrzebujesz.
    Lista pomocy, które możesz odliczyć znajdziesz na stronach rzeczypospolitej.
    Monitor tam zdaje się jest, jak dobrze pamiętam.

  • 3. Data: 2003-04-26 18:23:31
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Lista pomocy, które możesz odliczyć znajdziesz na stronach
    rzeczypospolitej.
    > Monitor tam zdaje się jest, jak dobrze pamiętam.
    -----------------------------------
    KK Drobna korekta faktury nie muszą zawierać symbolu pkwiu jeśli towar jest
    w stawce 22 % .
    Wiola

  • 4. Data: 2003-04-27 09:17:17
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Wioletta Pikorska wrote:
    > KK Drobna korekta faktury nie muszą zawierać symbolu pkwiu jeśli
    > towar jest w stawce 22 % .

    Dzięki. To chyba znaczy że mogę się niczym nie martwić i po prostu
    skorzystać z ulgi na podstawie faktury na monitor (prawie wystarczy żeby
    wyczerpać ulgę) ?

    B.