-
1. Data: 2006-11-10 19:42:07
Temat: ulga budowlana (zwrot VAT), a miejsce zamieszkania
Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
Witam!
chciałbym zwrócić się z wnioskiem do US o zwrot VAT na materiały
budowlane zakupione celem dokonania remontu budynku mieszkalnego (mam
udział 50%).
1. Poczytałem sobie "Ustawę z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie
osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem
mieszkaniowym" (Dz.U. 2005 nr 177 poz. 1468) i w art. 5. pkt.4 pdpkt.1
jest napisane że do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający
tytuł prawny do budynku mieszkalnego. Jaki inny dokument oprócz odpisu
aktu notarialnego (udział 50% - działka i budynki stojące na niej)
mogę dołączyć? Po prostu nie chcę wyrabiać odpisu u notariusza, tylko
po to żeby załączyć go do wniosku.
2. W art. 5. pkt.4 pdpkt.2 jest napisane, że należy wskazać właściwy
urząd skarbowy do którego kierowany jest wniosek. Co mam tam wpisać -
US na którego terenie znajduje się remontowany budynek mieszkalny
(moje miejsce zameldowania), czy US z którym się rozliczam z podatku
dochodowego (adres zamieszkania wskazany w formularzu NIP)?
3. Oprócz tego chciałbym prosić wystawcę faktury o wpisanie przy
pozycjach numerów PKWiU, żeby potem nie ganiać do US na spowiedź.
Wydaje mi się że lepiej będzie, jeśli będą to być numery wg. PKWiU z
2004 r. (takie jak tu:
http://www.swinoujscie.urzad-skarbowy.gov.pl/pliki/m
aterialy_vat.pdf
) a nie z 1997 r. (http://www.pit.pl/wykaz-zwrot-vat/index.php),
dobrze myślę?
--
pozdrawiam
Bremse
-
2. Data: 2006-11-12 01:14:30
Temat: Re: ulga budowlana (zwrot VAT), a miejsce zamieszkania
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
news:0jj9l2lputek5j0sghigvqvjunabq0r5lj@4ax.com...
> 1. Poczytałem sobie "Ustawę z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie
> osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem
> mieszkaniowym" (Dz.U. 2005 nr 177 poz. 1468) i w art. 5. pkt.4 pdpkt.1
> jest napisane że do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający
> tytuł prawny do budynku mieszkalnego. Jaki inny dokument oprócz odpisu
> aktu notarialnego (udział 50% - działka i budynki stojące na niej)
> mogę dołączyć? Po prostu nie chcę wyrabiać odpisu u notariusza, tylko
> po to żeby załączyć go do wniosku.
Do urzędu skarbowego przynosisz odpis aktu notarialnego i jego ksero. Pani
sobie ogląda odpis i ksero i zabiera wyłącznie ksero.
Podobnie masz mieć ksero każdej faktury... W urzędzie zostawiasz wyłącznie
ksero, ale oryginały dajesz do wglądu.
--
Pozdrawiam
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/