  • 1. Data: 2005-05-01 16:40:18
    Temat: transakcja wewnątrzwspólnotowa
    Od: "mazzi" <n...@o...pl>

    W ramach współpracy z partnerem z zagranicy zamówiłem pewne urzadzenia.
    Jednak kontrahent pomylił sie i wysłał mi ich podwójną ilość. Teraz mam
    problem z rozliczeniem FA. Mam tam ujętą całą wartość (podwójnego)
    zamówienia. Mogę mu odesłać urządzenia i czekac na FA korygującą, albo mogę
    je zatrzymać i czekać na klienta w Polsce chętnego je zakupić. Jednak, czy
    calą wartość musze ująć w KPiR i od niej odprowadzić podatek dochodowy i
    VAT? Prosze o pomoc. M.

  • 2. Data: 2005-05-01 19:54:24
    Temat: Re: transakcja wewnątrzwspólnotowa
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 1 May 2005 18:40:18 +0200, mazzi napisał(a):

> [...]
    > calą wartość musze ująć w KPiR i od niej odprowadzić podatek dochodowy i

    O jakim podatku dochodowym przy zakupie towarów handlowych ( bo tak
    należało by rozumieć tą dodatkową dostawę ) piszesz ? Od zakupu towaru nie
    płaci się na razie podatku dochodowego.

    A co do VAT-u to przy WNT nie płaci się podatku VAT przy nabyciu.

    --
    Mieczysław
    ----