  • Data: 2006-03-23 12:43:28
    Temat: szkoła, komputery i VAT
    Od: " bob" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.

    Mam zamiar sprzedać dla szkoły niepublicznej, ale o uprawnieniach publicznej
    zestawy komputerowe. Chcą, aby zastosować stawkę 0%.

    W ustawie o vat czytam:

    "14. Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę
    podatku 0 %, pod warunkiem:

    1) posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący
    daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku
    dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;"

    Czy ktoś z grupowiczów potrafi wskazać o jakie "odrębne przepisy" chodzi i
    kto jest organem nadzorującym dla tej szkoły?
    Przeszukałem programy prawne i wyszło mi, że w zakresie edukacji dla takiej
    szkoły organem nadzorującym jest Kuratorium. Ale co to ma do VAT?
    Domyślam się, że chodzi o organ, który prowadzi ewidencje takich szkół (Urząd
    Gminy) i przekazuje im dotacje, ale dalibóg - nie mogę znaleźć potwierdzenia
    tego w przepisach.

    Pomoże ktoś?