  • 1. Data: 2007-04-20 10:19:44
    Temat: stypendia zagraniczne - a jak w 2007 ?
    Od: Eleoni <l...@p...onet.pl>

> [...]
    podrózy
    > sluzbowych poza granicami kraju, okreslonej w przepisach
    > w sprawie wysokosci oraz warunków ustalania naleznosci przyslugujacych
    > pracownikowi zatrudnionemu w panstwowej lub samorzadowej
    > jednostce sfery budzetowej z tytulu podrózy sluzbowej poza granicami
    > kraju, za kazdy dzien, w którym bylo otrzymywane stypendium,
    >
    > ---------------------
    > Teraz z polskiego na nasze.
    > W przypadku Anglii dieta to 32 funty za kazdy dzien.
    >
    > Czyli ilosc dni razy 32 funty dla polskiego US po prostu nie
    istnieje, tak jakbys tego nigdy nie dostala.
    > I teraz moga byc dwie wersje
    >
    > a) ilosc dni x 32 funty > stypendium. Wówczas w ogóle z niczego sie
    nie rozliczasz i nieczego nie skladasz, bo wg polskiego prawa nie masz
    nic do opodatkowania

    > b) ilosc dni x 32 funty < stypendium.
    >
    > W wersji b) zaczyna sie zabawa.
    > Musisz wziac kazda wyplate stypendium (brutto) oddzielnie, najlepiej
    to sie robi w Excelu, kazda wyplate w oddzielnej kolumnie
    > Teraz musisz rozplanowac od których wyplat odliczysz te diety.
    Rozlozyc mozesz dowolnie jak ci sie podoba.
    > Najlepiej tam gdzie przelicznik na zlotówki jest najwyzszy.
    > W co niektórych kolumnach wyjdzie ci zero, jak odliczysz tyle dni,
    zeby pokrylo cala wyplate. W co niektórych kolumnach wyjdzie ci wiecej
    niz zero.
    > W kolumnach wiekszych niz zero, ze strony NBP bierzesz sredni kurs
    funta z dnia wyplaty (kazdy miesiac oddzielnie, bo kurs sie zmienial) i
    podpisujesz pod spodem i liczysz ile ci tego wyszlo w zlotówkach tej
    wyplaty "po dietach".
    > Jak z sumujesz te zlotówki razem, to to jest stypendium do
    opodatkowania w Polsce do wykazania na PIT-36
    > Teraz bierzesz sobie pit-zg i tak wyliczone stypendium wmalowujesz w
    pole 25 pit-zg. W pole 26 wpisujesz potracony podatek przliczony na
    zlotówki analogicznie, o ile ci potracali od stypendium. Nie wiem co z
    kosztami uzyskania przychodu w przypadku stypendium. Chyba zero.

    > Kowty wyliczone na pit-zg laduja w polach 73 i 75 pit-36, oraz 165.
    Uwaga pole 160 pozostaje puste, to nie do tego typu rozliczen.

    > Radze skorzystac z dobrego programu do rozliczania podatków np.
    www.pity.pl bo art 27.9 ustawy umówi jeszcze o proporcji odliczenia,wiec
    latwo pokopac.
    > Radze zaczac od wypelnienia pit-zg, wówczas kwoty same ci sie
    przeniosa do pit-36. Wystarczy tylko wpisac potem swoje imie i nazwisko.

    > Jasne?

    Z tym jest juz jasne. Mam tylko pytanie, czy w rozliczeniu za rok 2007
    bedzie tak samo (jak opisano wyzej). Bo wg. nowej ustawy to Polacy
    ***pracujacy*** w Anglii nie bada juz doplacali roznicy podatkowej od
    2007, a ich dochod a Angli bedzie tylko dadawany to ew. polsciekgo w
    celu ustalenia progu podatkowego w Polsce. I tyle. Czyli chyba kazdy
    Polak (pracujacy !!!) w Anglii bedzie z tego zadowolony.

    A jak sie ma sprawa ze stypendiami na studia w Anglii (bo gdyby angilski
    fundator placil za studia w Polsce to byloby to jeszcze inaczej) za 2007
    rok onwards. Czy dalej naukowcy beda mogli odliczyc tylko diety? Czyzby
    ten nonsens byl prawda ??

  • 2. Data: 2007-04-23 04:24:39
    Temat: Re: stypendia zagraniczne - a jak w 2007 ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Eleoni" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > fundator placil za studia w Polsce to byloby to jeszcze inaczej) za 2007
    > rok onwards. Czy dalej naukowcy beda mogli odliczyc tylko diety? Czyzby

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
    Diety to zarobione pieniadze, które dla US nie istnieja.
    W 2006 po odliczeniu diet to co ci zostalo musisz dopisac do pit i zaplacic
    od tego podatek
    w 2007 to co ci zostanie po udliczeniu diet bedziesz musiala wpisac w pole
    160 i posluzy tylko i wylacznie do wyliczenia progu podatkowego, który
    zostanie zastosowany do pieniedzy zarobionych w Polsce.

    Przyklad
    2006:
    1 zl w Polsce 1000000 zl w Angli (juz po dietach) = 1000001 zl
    Podatek = (10000001 * 19%) - podatek zaplacony w Anglii (bardzo ogólnie
    mówiac)

    2007:
    1 zl w Polsce 1000000 zl w Anglii (juz po dietach) = 1000001 zl ==> 40% próg
    Podatek = 1 zl * 40%