  • 1. Data: 2002-01-14 16:00:57
    Temat: stała wartosc podatku dochodowego ?
    Od: "Kosmo" <n...@b...onet.pl>

    Witam,

    Słyszałem, ze można napisać do US pismo i płacić podatek dochodowy co
    miesiąc w stałych kwotach.
    Czy ktoś wie na jakich jest to zasadach, jak obliczamy jego wysokość itp.
    albo najlepiej gdzie dokładnie mogę na ten temat poczytać ?

    Dzięki
    Romek

  • 2. Data: 2002-01-14 16:04:15
    Temat: Odp: stała wartosc podatku dochodowego ?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kosmo <n...@b...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
    > Czy ktoś wie na jakich jest to zasadach, jak obliczamy jego wysokość itp.
    > albo najlepiej gdzie dokładnie mogę na ten temat poczytać ?

    ------------------
    Art. 44 ust. 6b-c ustawy o pdof

    Orka

  • 3. Data: 2002-01-14 16:19:35
    Temat: Re: stała wartosc podatku dochodowego ?
    Od: "Przos" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 44 ust. 6b-c ustawy o pdof

    6b. (180) Podatnicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, mogą wpłacać zaliczki
    miesięczne w uproszczonej formie, według następujących zasad:
    1) za miesiące od stycznia do maja roku podatkowego - w wysokości 1/6
    podatku należnego wykazanego w deklaracji o wysokości dochodu (straty)
    osiągniętego za pierwsze półrocze roku poprzedzającego rok podatkowy,
    2) za miesiąc czerwiec roku podatkowego - w wysokości różnicy pomiędzy
    podatkiem obliczonym według zasad określonych w art. 26, 27 i 27b, od
    dochodu osiągniętego od początku roku do dnia 30 czerwca roku podatkowego,
    obliczonego zgodnie z ust. 2 i 3, a sumą należnych zaliczek za poprzednie
    miesiące, obliczonych zgodnie z pkt 1,
    3) za miesiące od lipca do grudnia roku podatkowego - w wysokości 1/6
    należnego podatku za pierwsze półrocze roku podatkowego wynikającego z
    deklaracji, o której mowa w ust. 6c pkt 4.

    przos

  • 4. Data: 2002-01-15 12:48:22
    Od: "Kosmo" <n...@b...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedz, mam jeszcze pytanie:
    - czy w tym okresie trzeba składać PIT-y 5 ?