  • Data: 2004-03-19 08:15:38
    Temat: _sprzedaz_ samochodu_a_VAT_
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Art. 7. ust.1 pkt 5)
    Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku akcyzowego:
    sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem że w stosunku
    do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia podatku
    należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy również używanych
    budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy
    lub innych umów o podobnym charakterze
    oraz pkt 2e
    Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, nie stosuje się do sprzedaży
    towarów wymienionych w art. 4 pkt 7 lit. a), jeżeli przed wprowadzeniem do
    ewidencji środków trwałych lub w trakcie użytkowania wydatki poniesione
    przez podatnika na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym,
    stanowiły co najmniej 30 proc. wartości początkowej, a podatnik:
    1) miał prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od tych
    wydatków,
    2) użytkował te towary w okresie krótszym niż 5 lat w celu wykonywania
    czynności opodatkowanych.
    3. Zwalnia się od podatku od towarów i usług czynności, o których mowa w
    art. 2 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, w przypadku gdy podatnik nie pomniejszył podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupie lub imporcie towarów
    przekazanych lub zużytych w ramach tych czynności.

    Mam taki art. ust. o vat i chciałem się zapytać co w sytuacji gdy kupiłem
    samochód ciężarowy na podstawie umowy cywilno prawnej i nie odliczyłem VATu,
    a teraz po 1 roku i 2 mies. chcę sprzedać ów pojazd. Jaką stawkę VAT mam
    zastosować 22% czy zw. - samochód sprzedaję inne firmie?
    Czy art. 7 stosuje się również do takich sytuacji? zdanie o 30% nie ma w
    moim przypadku zastosowania...

    --
    Krzysztof krz_s(@)interia.pl

    begin 666 Krzysztof.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM+<GIY<WIT;V8
    -"D9..DMR
    E<&P-"E)%5CHR,# T,#,Q.50P.#$U,SA:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end