    From: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: sprzedaz-paragon-ksiegowanie z podzialem na stawki VAT
    Date: Mon, 6 Jan 2003 15:34:26 +0100

    Witam wszystkich,
    Mam pewna watpliwosc ktora mam nadzieje uda mi sie rozwiazac przy pomocy
    grupy.
    Zasady ogolne, platnik VAT, sprzedaz w 2 stawkach, bez kasy fiskalnej.
    Czy mozna ksiegowac sprzedaz detaliczna na rzecz osob nie posiadajacych
    dzialalnosci z podzialem na stawki VAT. Dzialo by sie to tak:
    - pisze kazda sprzedaz na paragon
    - na koniec dnia robie zestawienie sprzedazy z rozbiciem na stawki, wpisuje
    do ewidencji sprzedazy
    - wystawiam dowod wewnetrzny na podstawie ktorego ksieguje wartosc netto w
    KPiR oraz w rejestrze sprzedazy VAT odpowiednie wartosci netto i brutto.
    Wiem ze mozna to zrobic na koniec miesiaca proporcjonalnie do struktury
    zakupow, ale w ustawie jest napisane "moze" a nie powinien. Tak wiec sa
    jeszcze inne mozliwosci.
    Czy wedlug Was jest to mozliwe?

    Aha i jeszcze jedno pytanie zwiazane z ZUS.
    Jezeli przeszedlem w styczniu na zasady ogolne czy moge odpisac skladki na
    ZUS za grudzien 2002?
    Czy skladki odliczamy w miesiacu w ktorym powstaly koszty czy w miesiacu za
    ktory placimy skladki?
    Czy tak samo jest ze skladkami emerytalnumi jak i zdrowotnymi?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    pozdrawiam
    Marcin Latek