  • 1. Data: 2005-07-16 07:41:56
    Temat: składki na ZUS
    Od: Andrzej Balicki <a...@o...pl>

    Witam!
    Rozpoczynam samodzielną działalność gospodarczą. Czy płacone przeze mnie
    składki na ZUS (emorytalno-rentowe, wypadkowe, fundusz pracy) mogę
    policzyć jako koszty swojej działalności? A co za składką na
    ubezpieczenie zdrowotne, którą potrącam z podatku?

  • 2. Data: 2005-07-16 09:13:23
    Temat: Re: składki na ZUS
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

> [...]
    > policzyć jako koszty swojej działalności? A co za składką na
    > ubezpieczenie zdrowotne, którą potrącam z podatku?

    Tak - składki na ZUS 51 rozliczasz co miesiąc w rozliczeniu PIT-5, podobnie
    ZUS 52 (zdrowotne) ale tylko 7,75 % (a nie 8,50 %), natomiast koszt ZUS 53
    (fundusz pracy) można wliczyć w koszty działalności - najlepiej raz w roku.

    Z.K.

  • 3. Data: 2005-07-16 20:02:40
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > ZUS 52 (zdrowotne) ale tylko 7,75 % (a nie 8,50 %), natomiast koszt ZUS 53
    > (fundusz pracy) można wliczyć w koszty działalności - najlepiej raz w

    A dlaczego raz w roku jest najlepiej?
    Bo ja księguję w tym miesiącu w którym zapłaciłem. I nie wiem co jest w tym
    złego

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2005-07-17 08:58:24
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dbbp4n$n22$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A dlaczego raz w roku jest najlepiej?
    > Bo ja księguję w tym miesi?cu w którym zapłaciłem. I nie wiem co jest w
    tym
    > złego

    i dobrze robisz -księguje się za miesiąc w którym się poniosło koszt bo FP
    jest kosztem i obowiązkowo umieszcza się go w kpir zaś składki zus albo się
    rejestruje albo tylko wykazuje w deklaracji

    --