  • 1. Data: 2003-01-06 18:32:29
    Temat: skladka zdrowotna w DG osoby fizycznej
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Witam

    Wiadomo, że część (0,25% podstawy) składki zdrowotnej jest odejmowana
    od dochodu w przypadku pracowników będących na Umowie o Pracę,
    a jak to jest z działalnością gospodarczą ?

    Czy też od dochodu ?
    Jeśli od dochodu, to gdzie zapis w KPiR ?
    No i jak "przemycić" tą kwotę w PIT-5 ?

    Piotr
    freeware http://pk.inet.pl/brv.htm

  • 2. Data: 2003-01-06 18:53:10
    Temat: Re: skladka zdrowotna w DG osoby fizycznej
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Piotr K. <p...@p...pl> wrote:
    > Wiadomo, że część (0,25% podstawy) składki zdrowotnej jest odejmowana
    > od dochodu w przypadku pracowników będących na Umowie o Pracę,
    > a jak to jest z działalnością gospodarczą ?

    Tak , ale po opadatkowaniu czyli z "czystego zysku"

    > Czy też od dochodu ?
    > Jeśli od dochodu, to gdzie zapis w KPiR ?
    > No i jak "przemycić" tą kwotę w PIT-5 ?

    jw.To z Twojej kieszeni jest finansowane.Ot po prostu dodatkowy podatek
    nazwany dla zmylenia składką zdrowotną.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-06 19:18:13
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > jw.To z Twojej kieszeni jest finansowane.Ot po prostu dodatkowy podatek
    > nazwany dla zmylenia składką zdrowotną.
    >
    > --
    > Jacek

    Dzięki Jacku

    Rozumiem, że nie ma "przemytu" w PIT-5, bo skarbówki to nie interesuje,
    a w KPiR można ( trzeba ) zapisać w kolumnie "Uwagi" ?

    Piotr

  • 4. Data: 2003-01-06 20:43:45
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Piotr K. <p...@p...pl> wrote:
    > Rozumiem, że nie ma "przemytu" w PIT-5, bo skarbówki to nie
    > interesuje, a w KPiR można ( trzeba ) zapisać w kolumnie "Uwagi" ?

    Lub w kol.16 jako kaucja za opakowania zwrotne:-))) Kiedyś może to
    odbierzesz,czego serdecznie Ci nie życzę.

  • 5. Data: 2003-01-07 11:45:49
    Temat: Re: skladka zdrowotna w DG ?
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    A czy da sie te 0,25% odliczyc od podatku jak ktos prowadzi dzialalnosc na
    ryczalcie? (tak jak ub. zdrowotne)

  • 6. Data: 2003-01-07 16:44:30
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Enope <e...@g...pl> wrote:
    > A czy da sie te 0,25% odliczyc od podatku jak ktos prowadzi
    > dzialalnosc na ryczalcie? (tak jak ub. zdrowotne)

    Jak by się dało to "władza " by takiego wynalazku nie wprowadzała,bo i po
    co-kasy by od tego nie przybyło.

  • 7. Data: 2003-01-08 19:04:48
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Lub w kol.16 jako kaucja za opakowania zwrotne:-))) Kiedyś może to
    > odbierzesz,czego serdecznie Ci nie życzę.
    > Jacek

    kaucja = 3,14 PLN :)

    Chyba ich .... co oni wyrabiają, tyle zamieszania za około 3,14 od głowy.
    To już nie lepiej zrobić np. 7% odejmowane od zysku i nie zawracać głowy tym
    7,75% ?
    Władze w tym Kraju powinny być zapisane do Księgi Guinnessa za niezwykłe
    zdolności do komplikowania prawa.

    Piotr

  • 8. Data: 2003-01-09 11:54:00
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Piotr K. <p...@p...pl> wrote:
    > Chyba ich .... co oni wyrabiają, tyle zamieszania za około 3,14 od
    > głowy.

    Tyle to jest od Twojej głowy.Są głowy bardziej podatne na "golenie" i
    wychodzi znacznie więcej.

    >To już nie lepiej zrobić np. 7% odejmowane od zysku i nie
    > zawracać głowy tym 7,75% ?

    To byś dopiero ładnie zapłacił.

    > Władze w tym Kraju powinny być zapisane do Księgi Guinnessa za
    niezwykłe
    > zdolności do komplikowania prawa.

    Jakby tak wziął pod uwage wszystkie nasze przepisy,to zapewne by miejsca
    zabrakło w tej Księdze.

  • 9. Data: 2003-01-11 17:32:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jan 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+ > a jak to jest z działalnością gospodarczą ?
    >+
    >+ Tak , ale po opadatkowaniu czyli z "czystego zysku"

    Na początku też tak się obawiałem.
    Ale po namyśle... Co z:
    +++
    Art. 26.1. Podstawę obliczenia podatku...stanowi dochód...po odliczeniu...
    3) składek na rzecz organizacji, do których przynależność podatnika jest
    obowiązkowa, jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów,
    ---

    Jest przynależność do Kasy Chorych obowiązkowa czy nie ??

    - pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-01-11 18:10:02
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Jest przynależność do Kasy Chorych obowiązkowa czy nie ??

    jeśli potrafisz udowodnić że Chora Kasa jest organizacją, to jest szansa
    na zmniejszenie obciążenia

    Bo że "ZUS z pewnością jest instytucją to pewne
    przestepczą, ale nie można nazwać
    jej zorganizowaną."
    Marek A. Salwa