  • 1. Data: 2006-02-08 19:50:58
    Temat: ryczałt ewidencjonowany i przedłużenie formy opodatkowania
    Od: "kinde" <k...@p...onet.pl>

    witam
    mam króciutkie pytanko:
    jeśli w 2005 roku byłem na ryczałcie ewidencjonowanym to czy automatycznie
    przechodzę na ryczałt w 2006 roku?
    a może muszę złożyć oświadczenie?
    btw. jaka mi grozi kara za niezłożenie w terminie PIT-28?

    --
    pozdrawiam
    kinde

  • 2. Data: 2006-02-09 07:21:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Feb 2006, kinde wrote:

    > witam
    > mam króciutkie pytanko:
    > jeśli w 2005 roku byłem na ryczałcie ewidencjonowanym to czy automatycznie
    > przechodzę na ryczałt w 2006 roku?

    A ustawę czytałeś??
    +++
    Art. 9.
    1. Pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie
    ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za dany rok
    podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego
    właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika nie
    później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego, [...]
    Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik
    nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej
    lub nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania,
    uważa się, że nadal prowadzi działalność opodatkowaną
    w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)