  • 1. Data: 2009-12-30 10:05:13
    Temat: [rp] PIT-36 przez sieć
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/412625_Juz_w_Nowy_Rok_wysle
    sz_PIT_przez_Internet.html

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2009-12-30 11:55:32
    Temat: Re: [rp] PIT-36 przez sieć
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u5qwyzrsl60ql1@tmr.chello.pl>:

    > http://www.rp.pl/artykul/412625_Juz_w_Nowy_Rok_wysle
    sz_PIT_przez_Internet.html

    "Ministerstwo Finansów poinformowało nas, że system służący do wysyłania
    rozliczeń będzie działał już 1 stycznia."

    <http://www.e-deklaracje.gov.pl/>

    "30.12.2009 r.,

    Przerwa w działaniu systemu!

    Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że w związku z uruchamianiem
    usługi składania zeznań rocznych PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39
    bez elektronicznego podpisu kwalifikowanego [...]

    Pierwsza przerwa nastąpi w dniu 30 grudnia br. od godz. 9.00 do odwołania.

    O zakończeniu przerwy poinformujemy Państwa w odrębnym komunikacie!

    Za utrudnienia przepraszamy."

    I okaże się, że o zakończeniu przerwy poinformują 30 kwietnia 2010 o 23:59
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-12-30 13:10:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 12:55:32 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Za utrudnienia przepraszamy."
    >
    > I okaże się, że o zakończeniu przerwy poinformują 30 kwietnia 2010 o

    Dobre :)

    Ale już przywrócili działanie także jest szansa że
    wypełnię swojego pierwszego e-PITa 36 :-)
    (Z drugiej strony może jednak lepiej zostać przy wersji papierowej,
    bo potem przydaje się to np. w bankach - jest datownik => jest efekt axe)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-12-30 13:16:40
    Od: "jend" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.rp.pl/artykul/412625_Juz_w_Nowy_Rok_wysle
    sz_PIT_przez_Internet.html

    > --
    > Tomek

    Ja zostaje przy papirusie. US blisko, więc nie będę testował ich systemów
    informatycznych :)

  • 5. Data: 2009-12-30 13:39:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-30 14:10, Tomek wrote:
    > [...]
    > (Z drugiej strony może jednak lepiej zostać przy wersji papierowej,
    > bo potem przydaje się to np. w bankach - jest datownik => jest efekt axe)

    Ale przecież te cud-systemy wydają UPO (nie mylić z UFO).

    Tak więc jest spora szansa na to, że nie nadziejesz się na "nie mamy
    Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?"
    A przynajmniej będziesz się mógł skutecznie w takim przypadku obronić.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-12-30 14:28:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 14:39:52 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?"
    > A przynajmniej będziesz się mógł skutecznie w takim przypadku obronić.

    Zgadza się, ale nie o to mi chodziło.
    Kiedyś brałem kredyt i wystarczyłoby pokazać PITa ze stempelkiem.
    Niestety PIT był wysłany pocztą, stempelka nie było, potwierdzenie nadania
    i zwrotka Pana Bankowca nie przekonały i musiałem załatwiać zaświadczenie
    o dochodach.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-01-01 10:24:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-01-2010 o 10:56:55 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > A ja znowu utknąłem na instrukcji :D
    >
    > <http://www.e-deklaracje.gov.pl/files/instrukcje/Ins
    trukcja_PIT_v_1-4.pdf>

    > "Żaden z przesyłanych drogą elektroniczną formularzy nie może być
    > przesłany
    > i podpisany przez pełnomocnika.
    > o W przypadku zeznań podatkowych PIT-36 oraz PIT-37 za 2009 r. w wersji
    > elektronicznej składanych wspólnie przez małżonków wymagane jest
    > pełnomocnictwo małżonka."
    >
    > To też jest dobre:
    > "Pamiętać należy, iż w przypadku wysłania pełnomocnictwa za pośrednictwem
    > poczty o terminie jego złożenia decyduje data wpływu do urzędu."

    Dzięki za oszczędzenie nerwów. Czyli tradycyjny papierek wygrywa w cuglach
    :-)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-01-02 11:11:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jan 2010, 'Tom N' wrote:

    > To też jest dobre:
    > "Pamiętać należy, iż w przypadku wysłania pełnomocnictwa za pośrednictwem
    > poczty o terminie jego złożenia decyduje data wpływu do urzędu."

    Erm... a jest na to jakiś przepis szczegółowy, że z ciekawości spytam?
    Ustawowy przepis, bo i w Ordynacji i KPA jest coś o "dacie wysłania"
    (znaczy rozporządzeniem nie można tego zmienić).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-01-02 13:13:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1001021209430.2972@quad>:

    > Erm... a jest na to jakiś przepis szczegółowy, że z ciekawości spytam?
    > Ustawowy przepis, bo i w Ordynacji i KPA jest coś o "dacie wysłania"
    > (znaczy rozporządzeniem nie można tego zmienić).

    Wydaje się być coś na rzeczy, bo w OP stoi tak:
    ===================
    Art. 80a.
    § 4. W kwestiach dotyczących pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji
    stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące pełnomocnictwa w postępowaniu
    podatkowym.

    Art. 137
    § 4. W zakresie nieuregulowanym w § 1-3a stosuje się przepisy prawa
    cywilnego.
    ===================

    A art. 12 § 6 dotyczy terminu zobowiązania podatkowego, czym druk UPL-1
    raczej nie jest.

    Oczywiście jest to dokładnie w dobrze nam znanej linii logiki prawa
    podatkowego -- nie można uprościć, i przyjąć, że wszystkie pisma kierowane
    do US złożone w trybie opisanym w art. 12 § 6 uznaje się za doręczone.
    Bo jak jeden z drugim ma widzimusię do składania dziwnych kwitów, to niech
    się pobuja trochę...

    ;-)
    --
    Tomasz Nycz