eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozp.dział. a ewidencja wyposażenia?? › rozp.dział. a ewidencja wyposażenia??
  • Data: 2003-12-31 09:57:26
    Temat: rozp.dział. a ewidencja wyposażenia??
    Od: "alex" <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wiem ze duzo bylo o tym mowy ale niestety nie potrafilem znalezc
    jednoznacznej odpowiedzi (przypadek dosc szczegolny)
    Rozpoczynam działalność gospodarcz (biuro usługowe). Prowadze KPiR.Biuro
    wyposażyłem (biurka, szafy, komputer) ktore miałem duzo wcześniej (mam z
    domu).
    1. Mam problem z ustaleniem ich wartosci poczatkowej (nie mam faktur) ,
    zreszta sa uzywane - (biorac pod uwage wszystko pojedynczo sa warte mniej
    niz 1500 zł - tak mi sie wydaje)
    2. czy prowadzic dla nich ewidencje wyposazenia??? (slyszalem ze jesli je
    wprowadze do ewidencji wyposazenia to bede je mogl zaliczyc w koszty
    uzyskania przychodow ). jesli tak to czy musze dodatkowo ujmowac to gdzies w
    KPiR?
    3. Co do komputera - jesli jest warty mniej niz 3500 (ten moj na pewno jest
    wart mniej niz 1500) to musze go amortyzowac ?
    4. czy jesli nie wpisze nigdzie tego wyposazenia (kwota nie jest duza - wiec
    mi nie zalezy) to wprzypadku kontroli moge miec jakies problemy.- bo jesli
    nie wpisze ich nigdzie to rozumie ze w kazdym momencie moge je sobie z
    powrotem wziasc bez zadnego problemu do domu?
    5. jesli teraz zakupie fax, fotele itp. a ich cena nabycia bedzie mniejsza
    niz 1500 zl to rozumie ze rowniez dla nich nie musze prowadzic ewidencji
    wyposazenia - tylko jednorazowo wpisac do KPiR.
    Dzieki za pomoc


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1