  • 1. Data: 2003-08-19 15:36:42
    Temat: rozliczenie straty w PIT 5 - b.pilne
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przepraszam, że nie przeszukałam archiwum ale sprawa jest b. pilna. Czy ktoś
    mógłby mi po kolei wyjaśnić jak rozliczyć statę z dwóch poprzednich lat w
    PIT-5.
    Dziękuję z góry.
    Monika

  • 2. Data: 2003-08-19 15:40:00
    Temat: Re: rozliczenie straty w PIT 5 - b.pilne
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Właściwie to już mam, dziękuję i przepraszam.
    Monika

  • 3. Data: 2003-08-19 16:27:03
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    A właściwie nie znalazłam nic na temat straty z dwóch ubiegłych lat. Czy
    można odliczyć 50% sumy czy po kolei?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-08-20 07:02:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2003, MT wrote:

    >+ A właściwie nie znalazłam nic na temat straty z dwóch ubiegłych lat. Czy
    >+ można odliczyć 50% sumy czy po kolei?

    Coś zmieniasz zeznania :)
    ... i odpowiadasz nad cytatem ;] !
    Ad rem: AFAIK "liczy się" przepis z roku, w którym strata powstała;
    ponieważ zmiana z "3 lata max 30%" na "5 lat 50%" jest chyba już
    starsza niż 3 lata, no to wg. zapisu:
    +++++
    3. O wysokość straty ze źródła przychodów, poniesionej w roku podatkowym,
    można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po
    sobie następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia
    w którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50% kwoty tej straty.
    -----
    (akurat cut&paste z wersji 2002 roku) należy *formalnie* liczyć
    tak:
    - max. 50% straty za 2002 rok
    plus
    - max. 50% straty za 2001 rok.

    Oczywiście przypadkiem jest to to samo co:
    - max. 50% sumy strat za lata 2001 i 2002,
    ale to tylko dlatego że w międzyczasie (chyba) nie było nowelizacji
    w tej kwestii.
    UWAGA: widzę że nie mam treści ustawy z 2001 roku, musisz sprawdzić
    czy cytowany zapis brzmiał jak wyżej !!

    pozdrowienia, Gotfryd