    From: Piotr Jagielski <j...@u...to.go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozliczenie 2001 (PIT-11 PIT-8B a PIT-37)
    Date: Thu, 7 Mar 2002 11:53:23 +0000 (UTC)
    Sender: Piotr Jagielski <j...@p...ifj.edu.pl>

    Witam
    Postaram się w skrócie przedstawić moje wątpliwości.
    W 2001 byłem zatrudniony na etacie i wykonywałem dodatkowo umowy zlecenia
    (umowy zlecenia były dla innej firmy), w związku z czym dostałem PIT-11 i
    PIT-8B.

    Może na początku koszty.

    PIT-11
    Kosz uzyskania przychodu poz. 35 i 70 = (6 x 92.56) = 555.36
    Ponieważ zakład pracy położony jest w innej miejscowości niż miejsce
    zamieszkania, (nie otrzymuję dodatku za rozłąkę) więc rozumiem że mogę
    koszty zwiększyć do:

    (6 * 115.70) = 694.2

    PIT-8B
    poz. 61 = 2411

    Czyli łącznie KUP wynosi
    (694.2+2411) = 3105.2

    Odliczenia od dochodu

    Jedynie co mogę odliczyć to ubezpieczenie społeczne czyli poz. 73 z PIT-11

    Odliczenia od podatku

    Ubezpieczenie zdrowotne
    W PIT-11 są dwie pozycje
    poz. 74 Pobrane 371.94
    poz. 75 Odliczone 371.94

    Czy z tego wynika że ubezpieczenie już zostało odliczone przez pracodawcę ?
    Czy też mogę je bez problemu odliczyć ?

    I na koniec: czy można jakoś odliczyć składkę na PZU ?
    np. zwiększając odpowiednio KUP?

    Ciekaw jestem czy te obliczenia są poprawne, będę wdzięczny za sugestie.

    --
    Piotr Jagielski