  • 1. Data: 2009-05-19 05:54:17
    Temat: rower
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    Czy do przyjęcia dla US będzie moje tłumaczenie że kupiłem sobie rower na
    firmę po to aby jeździć nim w sprawach służbowych po mieście i tym samym
    ciąć koszty w swojej 1os DG,VAT ?

    Ktoś spotkał się z takim tematem?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-19 07:20:15
    Temat: Re: rower
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    > firmę po to aby jeździć nim w sprawach służbowych po mieście i tym samym

    Każdy kto kupował kiedykolwiek środek transportu i wprowadzał go do
    ewidencji. :)

    IMHO żaden problem jeżeli rzeczywiście do tego służy.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-05-20 21:03:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 May 2009, Piotr wrote:

> [...]
    > firmę po to aby jeździć nim w sprawach służbowych po mieście i tym samym

    Przesłuchiwałem kontrolerów (kiedyś miałem kontrolę, to skorzystałem)
    i twierdzili że nie mieliby podstaw do czepiania (IMO nie mieliby,
    niemal 100% wizyt w US zaliczam rowerem :))
    Dla porządku - nie mam roweru w wyposażeniu :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-05-23 11:52:16
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > niemal 100% wizyt w US zaliczam rowerem :))
    > Dla porządku - nie mam roweru w wyposażeniu :D

    a czy w takim przypadku nie moge pojezdzic rowerem/samochodem prywatnie
    jezlei wziety jest na firme ? (np. po godzinach pracy)

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 5. Data: 2009-05-25 08:02:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > a czy w takim przypadku nie moge pojezdzic rowerem/samochodem prywatnie
    > jezlei wziety jest na firme ? (np. po godzinach pracy)

    To jest dość trudne pytanie, na które brak dobrej a przede wszystkim
    PROSTEJ odpowiedzi.
    W przypadku ST wydaje się, że nie powinna być kosztem amortyzacja
    w części używania nie przeznaczonej na DG, ale przepisu "wprost"
    nie ma.
    Praktyka (samochody :>) wskazuje jak wskazuje.
    W przypadku wyposażenia istnieje wątpliwość co do zastosowania przepisu
    art.23.1.49 - literalnie czytając można uznać, że jednorazowe użycie
    "do celów nie DG" powoduje wylot z kosztów, czyli "nie byłoby wolno".

    pzdr, Gotfryd