  • 1. Data: 2002-02-03 16:19:09
    Temat: remament
    Od: "alina_" <a...@p...onet.pl>

    Cześć
    Prowadzę małą firemkę. Kwotę stanu magazynowego z końca roku wpisuję jako
    pierwszą pozycję na nowy rok. Tym samym jest ona kosztem w styczniu (PIT-5),
    + zakupy ze stycznia. Jedna księgowa tak mi kiedyś doradziła. Inna mówi, że
    mam wpisać tą kwotę ale nie wliczać jej do deklaracji dochodowej, dopiero
    uwzględnić w remamencie na koniec roku.
    Która opcja właściwa.
    Prowadzę podatkową książkę przychodów i rozchodów.

  • 2. Data: 2002-02-04 06:11:47
    Temat: Re: remament
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Ta druga. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-02-15 16:27:52
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik alina_ <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3jno5$9vu$...@n...onet.pl...
> [...]
    > uwzględnić w remamencie na koniec roku.
    > Która opcja właściwa.
    > Prowadzę podatkową książkę przychodów i rozchodów.

    To zalezy czy w roku poprzednim kwota stanu magazynowego została odliczona
    od kosztów. Jezeli tak - a stan magazynowy kosztem nie jest - to mozna to
    wprowadzic jako koszt stycznia. Nastomiast jezeli koszty grudnia i co zatym
    idzie całego roku nie zostały pomniejszone o stsn magazynu - tak robic nie
    wolno gdyz wartosc magazynowa stała by sie kosztem dwukrotnie.

    Danusia

  • 4. Data: 2002-02-15 16:43:10
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Danuta napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]

    >idzie całego roku nie zostały pomniejszone o stsn magazynu - tak robic nie
    >wolno gdyz wartosc magazynowa stała by sie kosztem dwukrotnie.

    Danusia co ty piszesz .Przeciesz zasady prowadzenie kp i r.określają w jaki
    sposób należy ją prowadzić w ciągu roku i jak rozliczać na koniec roku
    .Bieżący wpisujesz do kosztów zakup( i już).Na koniec roku robisz
    inwentaryzacje i ją uwzględniasz do rozliczenia rocznego podatku.Nie jestem
    specjalistą od kp i r.ale tym co ty piszesz nigdy nie słyszałam
    Jolka