  • Data: 2009-04-14 20:43:04
    Temat: rachunek
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    1os DG, KPiR,VAT-UE,

    - primo - Ostatnio z niemieckiej firmy, razem z towarem, dostałem
    "Rechnung".
    Czy ktoś mnie może oświecić czym, z mojego punktu widzenia, różni się to od
    faktury?
    Co prawda niemieckiego nie znam ale tyle znalazłem że jest to "Rachunek".
    Przede wszystkim zastanawia mnie fakt, że nie znalazłem na tym żadnego
    numeru który mógłby choćby przypominać odpowiednik naszego NIP'u, a już nie
    mówiąc NIP'u "unijnego".
    Firma jest GmbH i sprzedaje w całej UE więc myślę że unijny NIP też
    posiadają.

    Ceny na tym "Rachunku" są podane tylko netto (i tyle ile jest podane
    zapłaciłem), na dole jest:
    "zuzüglich MwSt 0,00%" - czyli zawiera 0% VAT'u.

    - drugie primo - gdzie w ustawie o vat szukać wykazu usług które są
    zwolnione z vat lub vat będzie płacił nabywca usług? chodzi mi o wystawienie
    faktury dla firmy niemieckiej (innej niż powyższa) na usługi marketingowe,
    tak abym wystawił tylko netto i VAT płacił nabywca usługi czyli firma
    niemiecka. Usługi są wykonywane na terenie Polski.

    Pozdrawiam
    Piotr