  • 1. Data: 2007-12-09 18:36:38
    Temat: pytanie laika
    Od: " Robert" <6...@g...pl>

    Witam.
    Planuję prowadzić usługi biurowe dla osób fizycznych: przygotowywanie
    dokumentacji do urzędów (miejski, skarbowy....) oraz dokonywanie opłat
    skarbowych w imieniu ww osób np. opłata do skarbówki w wysokości 160 zł (dot.
    Vat-24). Nadmieniam, iż przedmiotowe opłaty dokonywane byłyby z mojego konta
    firmowego podając w tytule wpłaty odpowiednie dane klienta. Za tego typu
    przelewy klient dodatkowo zapłaci mi np. 3 zł. I tu pojawiają się wątpliwości:
    1) czy powinienem zaksięgować przychód w wysokości 3 czy 163 zł ( przy
    księgowaniu 163 momentalnie można się władować w VAT. Czy błędem byłoby uznać
    za przychód tylko te 3 zł - tak jak jest to chyba robione w ajencjach bankowych??
    2) czy przy tego typu działalności przysługuje zwolnienie z obowiązku
    posiadania kasy fiskalnej?
    Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.
    Robert