  • Data: 2006-07-09 07:53:15
    Temat: przelew na konto a podatki
    Od: "Bartek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam !

    Znajomy jest mi winien ok. 5tys zl za pewna przysluge. Przelal mi juz tysiac
    zl z konta firmowego na moje konto prywatne. Czy on mogl bez rozliczania
    tego tak po prostu przelac mi pieniadze z konta firmowego, czy najpierw
    powinien przelac sobie na konto prywatne,a pozniej do mnie? I czy ja musze
    od tego odprowadzic jakis podatek? Czy jesli powiedzialbym ze to zwrot
    dlugu, darowizna itp. to musze placic od tego podatek? Nie jestesmy rodzina.
    Jesli chodzi o pozostala kwote 4 tysiecy to:
    1) moze przelewac bez obaw z konta firmowego?
    2) przelewa na konto prywatne i pozniej do mnie?
    3) przesyla reszte poczta i listonosz daje mi pieniadze do reki.

    W ktorym z wypadkow moga byc z tego problemy i czy w ktorejs z opcji bede
    musial placic od tego jakis podatek.
    Dziekuje za odpowiedzi
    Bartek