  • 1. Data: 2005-10-19 21:48:15
    Temat: przedawnienie zobowiązań ZUS
    Od: "Ada" <r...@n...pl>

    Czy jest jakis termin przedawnienia się zobowiazań ZUS? Własnie dostałam
    informacje o nieprawidłowościach w deklaracjach za 1999 i 2000 rok z
    koniecznością duzych dopłat. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-10-20 00:12:19
    Temat: Re: przedawnienie zobowiązań ZUS
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Ada" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest jakis termin przedawnienia się zobowiazań ZUS? Własnie
    > dostałam
    > informacje o nieprawidłowościach w deklaracjach za 1999 i 2000 rok z
    > koniecznością duzych dopłat. Pozdrawiam.

    10 lat od daty wymagalnosci. Musial/a bys "dociagnac" co najmniej do
    lutego 2009 roku. A potem co miesiac bedzie sie przedawniac kolejna
    skladka wraz z odsetkami. Czyli podstawa dzialania w tym kierunku -
    jesli to co dostales/as to jest decyzja - to odwolanie sie od niej, a
    potem ciagniecie tego jak najdluzej przez dwie instancje. To jezeli
    dzialalnosc prowadzisz nadal. Jesli zas juz nie prowadzisz, i
    potrafisz sie zabezpieczyc przed ewentualnymi probami egzekucji ze
    strony zusu (wynagrodzenia, rachunki bankowe, nieruchomosci, zwroty
    podatku dochodowego), mozesz tez sprobowac "olac" kwestie do tego
    czasu.

    No ale kazdy odpowiada za siebie, to tylko takie luzne dywagacje. Masz
    tez oczywiscie alternatywe zaplacenia tych doplat, jesli uwazasz je za
    sluszne.

    marekz