  • 1. Data: 2002-09-30 12:44:31
    Temat: prywatne finansowanie ST?
    Od: Jakub Słocki <j...@n...onet.pl>

    Chce kupic ST za ok 5-6 tysiecy. Poniewaz nie mam na to gotowki :)
    chicalem sprobowac kredytowania, ale ilosc papierow do tego mnie
    rozklada.

    Mam linie kredytowa w koncie osobistym. Czy istnieje jakas mozliwosc,
    aby koszty kredytowania na rachunku prywatnym odliczyc jako KUP w DG
    (np. na dow. wew.)?

    prosty przyklad
    - kupuje za 5000+VAT czyli 6100. Na to potrzebuje kredyt.
    - odsetki 12 % rocznie czyli 1% miesiecznie (dla uproszczenia
    oczywiscie)

    - za 1 miesiac mam 1% z 6100 czyli 61 pln - wpisuje w KUP
    - po miesiacu oddaje vat i 1/5 ceny netto czyli w sumie 2200
    - za 2 miesiac man 1% z 4000 czyli 40 zl - wpisuje w KUP

    itd.....

    Moze jest jakis inny, lepszy sposob? Nie mam sily i czasu na zdobywanie
    tony papierow, a to byloby najtansze.

    K.

  • 2. Data: 2002-10-02 11:48:29
    Temat: Re: prywatne finansowanie ST?
    Od: pavo <p...@l...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002 14:44:31 +0200, Jakub Słocki
    <j...@n...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >itd.....
    >

    >Moze jest jakis inny, lepszy sposob? Nie mam sily i czasu na zdobywanie

    Nie kombinuj. Kosztem uzyskania moga byc w tym przypadku jedynie
    odsetki od kredytu zaciagnietego w zwiazku z prowadzona dzialalnoscia
    gospodarcza i to kredytu inwestycyjnego. W zadnym razie odsetki z
    kredytu uzyskanego z r-ku osobistego, masz jednak mozliwosc ulokowania
    srodkow z konta osobistego w formie lokaty jako zabezpieczenie kredytu
    obrotowego lub inwestycyjnego, jezeli oczywiscie nie masz innego
    zabezpieczenia.

  • 3. Data: 2002-10-02 12:11:30
    Od: Jakub Słocki <j...@n...onet.pl>

    In article <s...@4...com>, p...@l...onet.pl
    says...
> [...]
    > srodkow z konta osobistego w formie lokaty jako zabezpieczenie kredytu
    > obrotowego lub inwestycyjnego, jezeli oczywiscie nie masz innego

    Czyli jak myslalem - nie da sie :(

    Nie kombinuje, tylko jak mam tracic 3-4 dni na zbieranie papierow, to
    rece opadaja. I chyba daruje sobie te pare stowek odsetek i po prostu
    kupie za "swoj" kredyt.

    K.