    From: "Smart Group" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: prosze o rade!!!
    Date: Sat, 30 Mar 2002 01:30:04 -0000

    Dzien dobry!
    Witam wszystkich i prosze o rady... we wtorek mam isc do US zglosic
    dzialalnosc gospodarcza.... bylam przekonana, ze musze byc watowcem, a teraz
    juz nie jestem taka przekonana....bede swiadczyc uslugi posrednictwa
    handlowego - najczesciej w handlu zagranicznym, dochody - to bedzie % od
    nagranych i poprowadzonych transakcji.... tez uslugi przedstawicielskie,
    marketingowe... czy powinnam wybrac vat? czy zwolnienie z vat?czesciej chyba
    prowizje bede miala placona przez zagraniczna firme... jak to wtedy jest?
    np - wystawiam fakture na 1000 $ i co doliczam vat? juz mi sie wszystko
    pokrecilo :-))
    samochod chce kupic juz na firme, na raty... moze w leasing, ale co z
    komputerem na ktorym pracuje? z polaczeniem internetowym?(SDI) - przede
    wszystkim tak sie kontaktuje z kontrahentami, duze koszty beda tez generowac
    rozmowy telefoniczne...
    czy komputer musze wciagnac do srodkow trwalych? i co? amortyzowac takie
    stre pudlo ? czy pracowac na nim i nic nie wykazywac w srodkach trwalych...
    juz sie gubie w tym wszystkim :-)))
    prosze o rade cierpliwych grupowiczow... moze gdzies jest jakos tak
    przystepnie to wszystko opisane? na przykladach? najbardziej interesuje mnie
    vat przy swiadczeniu uslug dla firm zagranicznych... czy im wygodniej jest
    pracowac z vatowcem? i czy jesli przekrocze te 10 000 euro - to i tak musze
    byc vatowcem?
    a jesli nie jestem vatowcem - to wszystko wliczam brutto w koszty? np raty
    za samochod? koszt rozmow telefonicznych?
    blagam o lagodny wymiar kary
    :-))) wlasnie przebrnelam przez formularze ZUS i myslalam, ze najgorsze juz
    za mna :-((((