  • 1. Data: 2002-04-13 10:28:08
    Temat: producent i VAT
    Od: Picv <p...@w...pl>

    Witam

    Czy kazdy producent bez wzgledu na to co produkuje musi byc vatowcem.
    Czy jesli nie przekroczy wymaganego limitu obrotu moze byc zwolniony z
    VATu ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-04-13 11:23:00
    Temat: Re: producent i VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Picv wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Czy kazdy producent bez wzgledu na to co produkuje musi byc vatowcem.

    Nie.

    >+ Czy jesli nie przekroczy wymaganego limitu obrotu moze byc zwolniony z
    >+ VATu ?

    Dokładnie tak. Limit: 38400zł przychodu rocznie.
    *Przychodu* - czyli licząc koszty, ZUS i podatki to średnio
    biorąc "średniej krajowej" (pensji) poniżej limitu trudno się
    dorobić.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-13 12:54:58
    Od: Picv <p...@w...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    >*Przychodu* - czyli licząc koszty, ZUS i podatki to średnio
    >biorąc "średniej krajowej" (pensji) poniżej limitu trudno się

    Dziekuje za odpowiedz

    Zycze zdrowia i dobrych interesow

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2002-04-14 22:51:34
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Uzytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    napisal w wiadomosci
    <P...@i...stanpol
    .com.pl>

    > Dokładnie tak. Limit: 38400zł przychodu rocznie.

    To jak to jest z tym limitem - ja slyszalem ze 10000 Euro ?
    Kiciek

  • 5. Data: 2002-04-15 07:01:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Apr 2002, Kiciek wrote:
    [...]
    >+ > Dokładnie tak. Limit: 38400zł przychodu rocznie.
    >+
    >+ To jak to jest z tym limitem - ja slyszalem ze 10000 Euro ?

    Dobrze słyszałeś.
    Ale ponieważ jest taki drobny problem pt. "płynny kurs"
    i skoki rzędu 20% (ostatni: po ataku na WTC) się zdarzają,
    mogłoby być tak śmiesznie że dziś "wpadasz" w próg - a jutro
    "wypadasz" (a później do końca roku tak zostaje).
    Więc wartość "równoważności 10000 euro" wyznacza... minister !
    ("nie zaczyna się zdania od 'więc' " - więc proszę sobie poprawić ;))

    - Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-15 22:44:13
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

> [...]
    ol.com.pl>

    [...]
    > Więc wartość "równoważności 10000 euro" wyznacza... minister !

    Dzieki za wyjasnienie.

    Kiciek