  • Date: Wed, 04 Apr 2007 10:58:26 +0200
    From: aleksandra <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pracodawca nie chce mi skorygować błędnego PIT'a...

    Witajcie.
    Mam następujący problem:
    W ubiegłym roku wykonywałam dla pewnej firmy kilka prac na umowę o
    dzieło. Umów było 4, przy czym jedna z nich miała 20% kosztów uzyskania,
    a reszta była z przekazaniem praw autorskich (50% kosztów uzyskania). W
    PIT 11/8B otrzymanym od tej firmy wszystko jest wpisane w rubrykę E6,
    czyli "Przychody z osobiście wykonywanej działalności, o której mowa w
    art. 13 pkt. 2, 4, 6 (z wyjątkiem czynności wymienionych w wierszu 7) i
    8 ustawy, w tym umowy zlecenia i dzieło."
    Moim zdaniem to jest błąd, bo w E6 powinna się znaleźć ta jedna umowa z
    20% kosztów uzysku, a reszta powinna się znaleźć w rubryce E10 "Prawa
    autorskie i inne prawa, o których mowa w art. 18 ustawy".
    Zgłosiłam moje wątpliwości tej firmie, ale oni idą w zaparte że wszystko
    jest ok.
    Kto ma rację?
    Jeżeli ja, to co mogę w tej sytuacji zrobić? Postraszyć ich urzędem
    skarbowym? Bo kwota się zgadza, jest tylko wpisana nie w tej rubryce co
    trzeba. A jak tak zostanie to wyniknie że US dostał za mało pieniędzy.
    Jak powinnam się zachować?