  • 1. Data: 2009-12-18 14:03:41
    Temat: praca za granica + rachunek inwestycyjny w polsce
    Od: "krzychu" <m...@p...fm>

    czesc!

    Od nowego roku bede pracowal w Holandii i bedzie to moje glowne zrodlo
    dochodow. Oprocz tego posiadam rachunek inwestycyjny w polskim biurze
    maklerskim z ktorego co roku otrzymuje pit. Czy taki fakt posiadania
    drugiego zrodla dochodow moze w jakis sposob komplikowac proces rozliczania
    sie z urzedem skarbowym. Czy lepiej byloby zalozyc ten rachunek na osobe
    pracującą w Polsce a ze swojego zrezygnowac ?

    pozdrawiam
    krzyś

  • 2. Data: 2009-12-18 15:24:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzychu wrote:
> [...]
    > sie z urzedem skarbowym. Czy lepiej byloby zalozyc ten rachunek na osobe
    > pracuj?c? w Polsce a ze swojego zrezygnowac ?

    bez znaczenia na kogo jest rachunek.

    musisz tylko ustalic czy jestes rezydentem podatkowym czy nie.

    a) wyniosles sie z polski razem z cala rodzina i w polsce pozostal ci
    tylko rachunek inwestycyjny i nie przebywales w polsce wiecej niz 183 dni

    b) masz dom, mieszkanie w polsce, rodzine w polsce, a od poniedzialku do
    piatku mieszkasz w Holandii bo tam pracujesz.

    w wersji a)
    nie jestes rezydentem podatkowym, w polsce rozliczasz sie tylko z
    dochodow na terenie polski tak jakbys byl obcokrajowcem.
    jak kazdy obcokrajowiec zgodnie z prawem holandii dochody w polsce
    rozliczasz rowniez w holandii

    w wersji b)

    poniewaz twoim zamiarem nie jest opuszczenie Polski na stale, tylko
    prace masz "w innym miescie" rozliczasz sie tak jak wszyscy.
    dochod z holandii doliczasz do dochodow w polsce i rozliczasz sie
    zgodnie z prawem polskim.