  • 1. Data: 2005-08-30 13:38:11
    Temat: podstawa opodatkowania sprzedaży gazu w składzie podatkowym
    Od: "Michał" <m...@w...pl>

    Witam

    proszę o pomoc w kwestii prawidłowego ustalenia podstawy opodatkowania
    sprzedaży gazu LPG do napędu pojazdów samochodowych.

    Importer gazu LPG wprowadzając go do obrotu w Polsce jest zobowiązany
    zapłacić dostawcy wartość gazu, w urzędzie celnym podatek akcyzowy i opłatę
    paliwową i od tych zsumowanych składników naliczyć i zapłacić podatek VAT.
    (Na podstawie ustawy o VAT, o autostradach, o podatku akcyzowym)

    Podobno (?) istnieje jakaś luka w przepisach, która pozwala sprzedawcy gazu,
    który prowadzi skład podatkowy, w inny sposób naliczyć podstawę
    opodatkowania podatkiem VAT, a mianowicie tylko od wartości zakupionego
    gazu. Akcyza i opłata transportowa jest wyszczególniana na fakturze i nie
    wchodzi w podstawę opodatkowania. Zaznaczam, że o tym "słyszałem" nie
    spotkałem się osobiście z taką sytuacją.

    Czy ktoś zna ten mechanizm i czy spotkał się z taką sytuacją? Jeśli to
    prawda, to Państwo traci ładne pieniądze oczywiście o ile ten drugi sposób
    nie stanowi "obejścia przepisów prawa".

    Bardzo proszę o informację
    Michał Brudnicki