  • 21. Data: 2011-01-10 22:07:06
    Temat: Re: podatek zamiast składki zdrowotnej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-10 23:02, Maciek pisze:
    > Ok, tylko pewnie chciałbyś jeszcze, żeby to bankructwo przebiegło jakoś
    > tak łagodnie - bez rewolucji, krwi na ulicach, czy innej wojny domowej?
    > Niestety nigdy nie ma gwarancji, że nie skończy się to sytuacją gorszą
    > niż obecna.

    Trzeba poczekać i zobaczyć. Jakoś sprawa się musi rozwiązać. Bo w to, że
    nagle po 20 latach wyborcy zaczną głosować na rozsądne programy, a nie
    na to kto ładnie wygląda w kontrolowanych przez państwo telewizjach -
    nie uwierzę.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-01-10 22:11:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-10 23:07, Liwiusz pisze:
> [...]
    > nagle po 20 latach wyborcy zaczną głosować na rozsądne programy, a nie
    > na to kto ładnie wygląda w kontrolowanych przez państwo telewizjach -
    "Rozsądne programy"? Są partie, które coś takiego oferują? Mam wrażenie,
    że od wielu lat jest to u wszystkich marketingowy bełkot, z którego
    potem nic nie wynika :->

    Maciek

  • 23. Data: 2011-01-10 22:16:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-10 23:07, Liwiusz wrote:
    > Trzeba poczekać i zobaczyć. Jakoś sprawa się musi rozwiązać. Bo w to, że

    Khm ...

    A nie masz przypadkiem wrażenia, że od dobrych 20 lat wszyscy będący u
    władzy dokładnie to właśnie robią - czekają i patrzą?

    I liczą najwyraźniej na to, że sprawa musi się jakoś rozwiązać? ;-)

    > nagle po 20 latach wyborcy zaczną głosować na rozsądne programy, a nie
    > na to kto ładnie wygląda w kontrolowanych przez państwo telewizjach -
    > nie uwierzę.

    To może zdefiniuj jeszcze co rozumiesz przez rozsądny :-)
    I kto ewentualnie miałby ten rozsądny - cokolwiek miałoby to znaczyć -
    program realizować.

    Piotrek

  • 24. Data: 2011-01-10 22:23:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-10 23:11, Maciek pisze:
    > "Rozsądne programy"? Są partie, które coś takiego oferują? Mam wrażenie,
    > że od wielu lat jest to u wszystkich marketingowy bełkot, z którego
    > potem nic nie wynika :->

    Ponieważ ludzie nie głosują na programy, tylko na osoby, które im się
    pokazuje w telewizji (tak samo jak bardziej lubimy znane piosenki z
    radia niż zupełnie nowe utwory).

    W każdych wyborach są partie nazywane "planktonowymi", "bez szans",
    "oszołomami" itd, z których każda osoba, posiadająca jakieś poglądy,
    może coś wybrać.

    Problemem jest to, że ludzie - w większości - nie mają poglądów.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2011-01-10 22:29:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-10 23:16, Piotrek pisze:

    > Khm ...
    >
    > A nie masz przypadkiem wrażenia, że od dobrych 20 lat wszyscy będący u
    > władzy dokładnie to właśnie robią - czekają i patrzą?

    O nie, oni kradną.

    > I liczą najwyraźniej na to, że sprawa musi się jakoś rozwiązać? ;-)

    "Po nas choćby potop", "aby się jeszcze nakraść póki można".

    > To może zdefiniuj jeszcze co rozumiesz przez rozsądny :-)
    > I kto ewentualnie miałby ten rozsądny - cokolwiek miałoby to znaczyć -
    > program realizować.

    Rozsądny, to taki, gdzie nie ma grup społecznych, na które pracują inne
    (czyli nie ma niewolnictwa), a państwo wydaje pieniądze tylko na te
    rzeczy, które są niezbędne wszystkim obywatelom i niemożliwe do
    zaspokojenia przez nich samych.

    Generalnie rola regulacyjna państwa jest uzasadniona w sytuacjach, w
    których występuje dylemat więźnia - czyli racjonalne zachowanie
    jednostek prowadzi do efektu, którego nikt nie chce.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-01-10 22:54:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-10 23:29, Liwiusz wrote:
> [...]
    > (czyli nie ma niewolnictwa), a państwo wydaje pieniądze tylko na te
    > rzeczy, które są niezbędne wszystkim obywatelom i niemożliwe do

    NTG. Najbliższa tematyką to by chyba była pl.rec.fantastyka.sf-f

    Piotrek

  • 27. Data: 2011-01-11 00:28:59
    Od: PeterSZ <p...@s...info>

    W dniu 2011-01-10 23:11, Maciek pisze:
    > "Rozsądne programy"? Są partie, które coś takiego oferują?

    Nie ma popytu - nie ma podaży...

    PS

  • 28. Data: 2011-01-11 09:43:48
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 11.01.2011 01:28, PeterSZ wrote:

    > Nie ma popytu - nie ma podaży...

    Sęk w tym że to podaż wyprzedza popyt.

    --
    Tomek

  • 29. Data: 2011-01-11 10:05:44
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-01-10 17:23, Fenix pisze:

    > Chodzi mi tylko o to skad panstwo bedzie mialo pieniadze na
    > leczenie obywateli, skoro wielu przedsiebiorcow placi miesiecznie 0 zl
    > podatku dochodowego?

    Są też tacy którzy nie korzystają a płaca co miesiąc.

  • 30. Data: 2011-01-11 10:14:04
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "Mane"

    > Są też tacy którzy nie korzystają a płaca co miesiąc.

    albo placa dobrowolne chorobowe i nie daj boze cos im sie przydarzy i beda z
    niego chcieli skorzystac...

    --
    ania